HEJSAN :)

Den här dagen var väl helt okey på praktiken. Var bara så trött imorse, gäspade hela tiden. Min handläggare också, som nog var lite bakis. Gjorde inget speciellt idag, det gamla vanliga. Men det var väldigt skönt, för det var en kort dag idag; 7.00-12.00. Väldigt skönt! Just det, en sak. Det började igår till och med (min andra dag!). Redan då lämnade hon min för att ensam ta upp en patient. Idag också. Och jag vet ju inte hur de gör allting här och vad som behöver göras. Men man lär sig ju mycket mer då. Hellre för mycket än för lite. Det var ju lite läskigt, när man inte varit med när hon har gjort det innan. Men det gick bra, var ju inte alls farligt när man väl gjort allt.

Just det, fick ju inte ta blodprov på Terese. Men mamma hade ju tagit hem sprutor från jobbet. Frågade om jag fick ta på henne. Hon totalvägrade. Frågade varför hon hade tagit hem dem då. Så att jag kan öva på apelsiner blev svaret. Ehh, vad är det för svårt med apelsiner liksom?? Men då fick jag en snilleblixt och frågade pappa istället, och han sa JA!! Plus att han har ju äckligt synliga blodådror. När jag nämnde det pumpade han upp dem så att det blev ännu äckligare. Haha, stackars mig, lol. Får se när jag ska ta på honom. :)

Är ledig imorgon och på fredag. Väldigt skönt, det kom väldigt lägligt känns det som. Hoppas bara att jag inte vänjer mig vid att sova ut och inte lyckas vakna när jag ska jobba nästa gång. Hmm.. :/

Söta ord ♥
Postat av: Johanna

jag vill också ta blodprov:D

2008-12-10 @ 20:09:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0