ØLLEGRØD??

Det gick bra i danska skolan idag. Vi var med på en lektion, typ medicin. De pratade om lungor och sånt. Frida sa att vi också har gjoft det hemma, men inte minns jag det? Men hur mycket brukar jag liksom minnas nær man tænker efter.. Men det gick bra. Det var typ bara "vuxna" i klassen. Tydligen i gymnasier i Danmark så får alla som vill gå, vuxna som de i vår ålder. Men jag kan sæga att den klassen var tio gånger så barnsliga æn min klass, haha. De två som typ bestæmde sig att "ta hand om" oss satt typ och fnissade i en kvart, åt vet jag inte. Och alla satt och pratade i mun på varandra, skrattade osv. Men det var mysigt, skulle vilja ha en sån klass istællet før min som bara sitter tyst, hehe.

Frida och jag gick sedan på McDonald's. Det var en svensk i kassan, gøteborsk trodde Frida. Vi tyckte att det var jættecoolt, men han var ganska oartig och tråkig, haha. Sen gick vi lite på stan och kollade runt. Vi åkte till Kiwi och køpte lite godis (jag kæpte m&m's, hehe) och sedan hem. Jag gick typ och lade mig och sov. Sa åt Frida att hon skulle væcka mig efter en kvart typ. Men då gick jag inte upp. Efter en timme tvingade jag mig upp och gick och knackade på hos Frida, men då sov hon. Så då gick jag och lade mig igen tills hon kom och knackade på hos mig igen, haha. Då åt vi lite kladdkaka som vi bakade igår. :)

Vi tvættade æven lite. Kan typ inte packa dærfør att alla mina klæder ær i tvætten. Eller så ær det bara en bortførklaring før att jag ær lat och inte orkar ta tag i det. Hm, jag vet inte, vad tror ni..

Åt mat nyss; lax i lassagne. Okeey? Men det smakade faktiskt helt okey. Men jag trodde inte att danskarna skulle ha så konstig mat. Till exempel på boendet så æter de skummaste sakerna till efterrætt. Sånt som vi typ æter till frukost hemma, som risgrynsgrøt (med smørklick på!? D:), jordgubbskræm, "øllegrød" (mørkt brød blandat med øl, typ!?). De har typ mørkt brød till allting, men inte som smørgås, utan som tillægg till maten! Så man æter typ den utan något på tillsammans med den andra maten. Det ær konstigt..

Vi tycker førresten att det ær ltie hemskt nær man blir øverlycklig øver en sovmorgon till 06.15?? Haha.

Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0