SLUTKÖRD

Tja. Jag vet att det var ett tag sen jag skrev här, men det är så mycket nu!? Alltså, det är såå mycket i skolan, jag hänger inte med alls. Så jag har faktiskt en anledning, haha. Jag har lite tråkigt nu, så jag kan skriva lite, inte vet jag vad, tehe..

Mycket i skolan som sagt var. Alla sa jämt i 1:an att 2:an skulle bli så svår och jobbig, men jag hade ingen aning att det skulle bli så här tufft!? Asså, läxor på typ varje lektion. Jag har ju Historia som inte alla har, och där får vi typ attid väldigt stora läxor. Plus Matte B, där vi typ aldrig jobbar i boken på lektionerna, utan förväntas göra det hemma. Ofta man hinner!? Plus allt annat. Och man vill ju göra bra resultat i alla ämnena, men det hinner man ju inte. Jag har ju vetat sen länge att jag inte haft tillräckligt bra betyg för att bli sjumgymnast, men nu är mitt alternativ b, sjuksköterska, även försvunnit. Det kräver också ganska höga betyg, kanskel lite större chans att jag lyckas med det iaf. Jag vill ju liksom plugga i Uppsala. Men Simone sa något om att ta ett basår, plugga alla grundämnena eller något, och då kommer man garanterat in! Så det är ju mitt nästa mål. Nu vet jag bara inte om jag ska satsa på sjukgymnast eller -syrra? :S

Ont om pengar nu också. Får mitt studiebidrag nu också, men det räcker inte långt. Jag behöver en jacka, och jag vill ju ha en fin, inte någon billig skit. Plus att jag ska beställa ett par stövlar, 500 spänn. Gympaskor, gympakläder. Mina typ sista jeans gick sönder i helgen, på två ställen, yippie.. -.- Så nya jeans, plus strumpbyxor eller tights eller något. Det är väl det som är mest akut just nu, och jag behöver allt typ nu, allt är akut. Men det räcker ju studiebidraget inte långt på. Plus att det är en massa annat som man vill ha och behöver, men som kanske man inte riktigt behöver lika mycket. Hur ska detta gå, hur ska detta gå..? Bajs.

Men då passar det ju med ett jobb, men har jag något?! NEJ! Skitsvårt för mig att få, men jag anstränger mig väl inte tillräckligt mycket, som så många säger. Sökte iaf för några dagar sen till julsorterare på posten. Tror dock inte att jag kommer att få det, för pappa säger att de försöker dra ner på personal, plus att mitt CV sög, det var helt pucko. Men man kan ju alltid hoppas. Annars får jag väl söka till McDonald's eller något, men det vill jag verkligen inte.. Jag sökte tom till ett städbolag för någon månad sen, men de har inte svarat. Vad som helst men inte Donken, haha. Får ju inte inom vården heller för jag är ju för ung. Men snart så fyller ju jag, men det är ju nästan försent. Behöver ju pengarna innan sommaren, jag ska ju tågluffa..

Yepp, ska tågluffa ner till Tyskland eller något med Frida. Därför behöver jag pengarna, och då kan jag ju inte sommarjobba. Hon har typ två jobb nu och redan pengarna!? Så nu behöver bara jag fixa't. SUCK?! Jag orkar inte, jag är ärligt talat helt slutkörd! Först måste jag cykla till och från skolan, det tar verkligen musten ut mig. Plus att jag försökter träna minst tre gånger i veckan; på vardagarna då. Plus alla läxorna. Plus att jag måste ta Chicko en timme om dagen typ minst, kanske barnvakt också. Plus att man kanske vill hinna med privata saker. Plus alla bekymmer och tankar, tex på pengar nu då. Plus att alla mina jeans går sönder av att jag måste cykla!?!? Det är inte kul, alla mina jeans har gått sönder i 1:an. Har ju inte köpt nya eftersom det har varit sommar och jag har överlevt på de jag har, men nu när de enda någolunda fina och bekväma jag har har gått sönder så vete fan.. Plus att jag försöker gå ner i vikt vilket inte går. Blir bara stressad, nerstämd och mår dåligt, och då äter jag. Yippie. Det tar verkligen musten ur mig, jag orkar inte,

Helgerna går ju undan så fort. Jag försöker ju plugga så gott jag kan på dem, men det hinner jag ju inte. Men man vill ju liksom inte plugga på helgerna. Tur så hade jag två studiedagar tor-fre. Det var verkligen skönt och välbehövligt! På torsdagen städade jag köket, diskade och allt möjligt; som mamma och pappa knappt verkar ha dett. Tvättade även alla mina kläder. Sen mot eftermiddagen bärde det hem till Frida där jag sov över. Kom hem sent på fredag kväll. Och nu är det lördag. Har pluggat matte idag, så nu ligger jag inte efter... men det kommer jag nog snart igen. Ska öven försöka göra historie-läxan ikväll. Och imorgon behöver jag verkligen åka och köpa nya jeans, men för vilka pengar? Får väl fråga pappa, hoppas bara att han ger mig.. Inte lär mamma göra det.

Oj, nu ser jag att detta blev ganska mycket text, det var verkligen inte meningen, haha. Men behövde bara skriva av mig lite. Tur för er att jag inte skrev allt som är i mina tankar just nu, då skulle det verkligen blivit mycket. Skulle bara behöva skölja ur min hjärna ett litet tag och bara vara. Asså, nu låter jag flummo, men kan ni typ förstå hur jag tänker? Tehe,. saksamma..

Nej, nu ska jag verkligen sluta tycka synd om mig själv! Paj serveras. Ses.


slutkörd..

Söta ord ♥
Postat av: Carro

Du ska satsa på sjukgymnast om det är d du vill såklart. Men då får du ligga i och plugga häcken av dig.. Saknar dig. Kärlek

2008-09-28 @ 10:55:51
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0