NEJ!!

Jag stod och väntade på min buss och tänkte att jag kan ju gå in på stationen och ta ut lite pengar då. När jag ska gå ut igen börjar det spöregna, jag suckar högt och ganska demonstrativt och ställer mig mot väggen och tänkte vänta tills det slutade regna. Då kommer en sån där telefonkontankortförsöljare(vad tusan kallar man dem!?) fram till mig, samma ställe som jag råkade ut för förra killen.

K: Hejsa..
T: Nej!
K: Va?
T: Jag vill inte ha.
K: Jo, men lyssn..
T: Nej.
K: Du har ju inget annat för dig?
T: Jag vill int..
K: Du ska ju ändå stå och vänta här på att det slutar regna, då kan jag bara säga vad det är för något.
T: Men jag vill inte ha.
K: Men lyssna bara..
T: Men..
K: Du har ju inget för dig!
T: *har ingenstans att gå, ser mig desperat omkring*
K: *börjar snacka*
T: *lyssnar knappt, unviker ögonkontakt*
K: *säger en massa saker som faktiskt är mycket bättre än Comviq kompis*
T: *vill säga ge upp, det regnar fortfarande så jag kan inte gå*
K: *fortsätter att övertyga*
T: *vill skrika GE UPP!*
K: *övertygar, övertygar*
T: *vill böna snälla låt mig vara*
K: Så, vad säger du?
T: Eeh, nej tack?
K: Va!? Varför inte!?
T: Hm, jag trivs som jag har det..?
K: Men du tjänar ju en massa!? Har du inte lyssnat?
T: *Egentligen inte* Eh, jo, men jag vill läsa om det där hemma..
K: Varför inte skaffa det nu?
T: Ehh..
K: Du tjänar ju blablabla..
T: Ehh, aa, men nej tack.
K: Va!? *går till sin kompis och snackar skit om mig* Hon ville inte ha. Hon ville inte ha!? ..

Varför kunde han inte bara ge upp när jag sade nej de första femton gångerna?

Ni kanske undrar varför jag inte tackade ja till detta fantastiska erbjudande? Jo, jag hittade ingen nackdel - och det var ju just det! Någon nackdel måste det ju finnas, så jag ville läsa om det hemma. Har suttit och googlat och googlat, men hittar typ inget om det. Plus att jag hade precis före detta möte tankat min mobil så jag ahde ingen anledning att byta just nu. Han sade dock att jag självfallet fick behålla pengarna jag har just nu på mobilen och blablabla, men jag orkar bara inte.


Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0