DIALOG FRÅN JOBBET

Sitter och läser tidningen med en tant på jobbet, en riktigt envis och ganska elak tant.

Tant: Jag hatar såna här människor, citerar "Grattis prinsessa Isabella, 3 år".
Jag: Eh, va?
Tant: Men de kan ju inte kalla vem som helst för prinsessa!?
Jag: Hehe, jo, men hon är ju en liten prinsessa för sin mamma och pappa.
Tant: Nej, det är hon verkligen inte!
Jag: Men är inte alla små flickor prinsessor nu för tiden.
Tant: Nej, absolut inte! De missbrukar ordet!
Jag: Ehh..
Tant: Man kan bara vara född prinsessa. Eller gifta sig med en prins! Så det så!
Jag: *försök att byta samtalsämne* Ja, det finns nog gott om såna lyckosökerskor.
Tant: Nej, det tror jag absolut inte!
Jag: Eh, jo, kanske inte så jättemånga, men det är många som bara är ihop med folk för att de är kända eller har pengar.
Tant: Nej, det kan man ju inte! Man måste ha speciella känslor för personen!
Jag: Men det kan man ju fejka..
Tant: Nehej du, det kan man inte!
Jag: *försök att byta samtalsämne* Mm, eh, såg du på Allsång på Skansen igår?

Söta ord ♥
Postat av: rolf

Ha en skön lördag.kram

2009-07-11 @ 08:29:05
URL: http://www.metrobloggen.se/ernst

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0