TÄNKTE HISSA OCH DISSA LITE..

HISS

Folk som har gått på allmäna toaletter och sedan låst dörren på utsidan eller vad man ska säga, så att nästa person slipper betala. Går aldrig på såna toaletter, dels för att de inte är så fräsha och dels för att jag är för snål, haha. Men för någon dag sen var jag tvungen att gå på toaletten på stationen. Var precis på väg att lägga i en femkrona när jag upptäckte att någon hade lämnat dörren öppen. Då blev jag glad, tehe. (Ja, jag vet, fem kronor är ju inte alls mycket, men ändå, det är tanken! :))

Gummistövlar! Jag minns när jag var liten så vägrade jag ha gummistövlar, blev hellre blöt och sjuk än att ha de där fula gröna sakerna på fötterna. Men nu har jag upptäckt hur bra de faktiskt är! Man slipper hoppa och försöka undvika alla vattenpölarna och leran, utan kan bara gå vart man vill. Asskönt! Och ett stort plus är ju att man har snyggare gummistövlar nu (rosa) ;)

DISS

Jag vill verkligen dissa regn! Det har regnat i veckor nu typ. Det är de första dagarna av sommarlovet, och det känns som att det är höst!? Och jag som ska börja jobba imorgon och har typ inget sommarlov kvar nu. Men idag kikade solen fram, han tänkte nog vara snäll och låta mig njuta av min sista lediga dag. Lite omtänksam är han iaf. ;)

Ja, när vi ändå är inne på ämnet så vill jag dissa att jag inte får någon semester i år! Ska jobba hela lovet. Jag som skulle åka och campa, på festival och tågluffa, inte blev det något sånt inte. Men men, jag får väl åka på dagsutflykter på helgerna och hålla humöret uppe med att tänka på hur mycket kläder jag kan köpa för min lön. ^^


Söta ord ♥
Postat av: Matilda Carlsson

Bra hiss och diss!! Håller helt med!! Jag brukar sätta massor med toapapper mellan dörren och dörrkarmen så att dörren inte stängs och nästa slipper betala =)

2009-06-16 @ 11:30:59
URL: http://matiildaa.blogg.se/
Postat av: johanna köhler

Hej hej :) Vill du tävla om att bli veckans blogg? Så är det bara att skriva en kommentar :)

Http://JohannaKohler.blogg.se

2009-06-17 @ 02:29:22
URL: http://johannakohler.blogg.se/
Postat av: M

tack så mycket =) jag gillar den med!



-

Ja, fast nu har dte vart soligt två dagar ju=) hoppas det håller sig ett tag!

2009-06-17 @ 14:46:54
URL: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0