EUROVISION SONG CONTEST SEMI 1

Jag hatade verkligen programledarna! De kunde ju knappt tala engelska, förstod ingenting, och tjejen verkade ju inte kunna franska heller. Tjejen såg så nervös ut (tror att hon alltid ser ut så? :S) så jag trodde att hon skulle börja gråta varje gång hon log. Och hon var längre än killen! Jag hatar verkligen sånt. Om hon nu är lång så behöver hon inte ha en decimeter högklackat på det liksom..

Och vad fan var det för kommentatorer!? Ersatte de Kristian Luuk(!?) med Shirley Clamp och den där killen vem det nu var!? Nej fy fan. Och vad hände egentligen med Pekka Heino? Älskade ju honom :( Nej, det var bättre förr..

Min utvärdering kommer här under, om någon nu orkar läsa.. ;)



Montenegro (Gick inte vidare)
En till lång tjej och kort kille. Varför har hon högklackat!? Visst, det är snyggt, men inte om hon blir en meter längre än sin kille. Apropå killen, han var ju bögig, förlåt men det är sant, gjorde piruetter och allt. Vem försöker de lura att han har varit i hennes säng. Och texten påminner väldigt mycket om den där finska låten "Get out of my head, out of my bed". Men låter är ju bra egentligen, så den får 4 poäng av mig (av 5)! :)

Tjeckien (Gick inte vidare)
Tycker att det här är en jätteskön låt, haha. Borat i superhjältesparkdräkt, vem älskar inte det liksom!? Men en än gång så var tjejen (fiolinisten) längre än honom. Wtf.. Men synd att den inte gick vidare, hehe. Den fick 3 poäng av mig!

Belgien (Gick inte vidare)
Detta var en väldigt dålig kopia av Elvis, förstår inte ens varför han försökte se ut som honom? Men, men. Jag satt iaf bara och kollade på tjejernas röda och rosa hår. När ska folk lära sig att man inte kan matcha rött och rosa (iaf inte så starka nyanser)!? Denna låt var dock ganska svängig, den får 2 poäng av mig.

Vitryssland (Gick inte vidare)
Haha, han är så lik en busschaffis som jag brukar se! Bara att chaffisen har lugg och större, "rysk" näsa. Förutom det satt jag bara och undrade om tjejen bakom lakanet fick någon luft eller skulle falla ihop av syrebrist snart.. Och vita dräkten, vad handlade det om egentligen, jag visste inte vi fortfarande levde på 90-talet. Men ganska bra låt faktiskt, dock glad att han inte gick vidare då folk säger att han är väldigt oförskämd. Den får 4 poäng av mig.

Sverige (Gick vidare)
Malena, malena! Hon sjöng jättefint och allting, men vad hände med den svarta fina klänningen? Och varför ersatte hon den med den där fula vita saken?? Och vad hände med killbakgrundsdansarna? Många frågor, få svar. Jag tänkte bara på det för en manlig bakgrundsdansare som dansade bakom henne i Melodifestivalen har varit med där i flera år. Så jag tänkte att vad kul för honom att han äntligen får komma till ESC, så fick han inte ens det. Hehe, aja.. Ja, jag tycker att vi alla får lov att vara patriotiska här - 5 poäng! :)

Armenien (Gick vidare)
Heheh, måste erkänna att jag älskar den här låten. Finns inte så mycket mer att säga om det, 5 poäng :)

Andorra (Gick inte vidare)
Helt okey låt, men ganska tråkig dock. 3 poäng.

Schweiz (Gick inte vidare)
Vad var det för fel på den här låten då, varför gick inte den vidare? Jag gillade den iaf, helt ok. Men den påminner väldigt mycket om någon låt men kan inte komma på vilken, vet ni vilken jag tänker på? 4 poäng.

Turkiet (Gick vidare)
Bra låt, men den förra hon tävlade med var dock bättre. Tycker inte om när gamla vinnare kommer tillbaka till tävlingen, speciellt när de har sämre låtar (exempelvis Carola, Charlotte Perrelli, tjocka malta-tjejen). Nej, man ska sluta med flaggan i topp, en sak som ABBA gjorde bra! Den får dock 4 poäng :)

Israel (Gick vidare)
Åh, vad fin låt! Och så fint att det var en israelisk och en palestinsk sångare (jag kan allt om det där nu, då jag fördjupar mig i konflikten på historian ;)). Men ärligt, hebreiska måste vara det finaste språket som finns. 4 poäng fick de av mig.

Bulgarien (Gick inte vidare)
Och de talade om att det här var vår största konkurrens för att han också sjöng opera? Det här var ju skitdåligt - och fula kläder hade de också! 2 poäng.

Island (Gick vidare)
Vacker låt, vacker tjej, vacker scen. Ja, allt var vackert. 4 poäng.

Makedonien (Gick inte vidare)
Haha, HEAT-lookalike. De var inte lika bra dock. 2 poäng.

Rumänien (Gick vidare)
Bra låt, kändes lite för lugn bara. Snygga klänningar och bra dansare och bla bla. 3 poäng.

Finland (Gick vidare)
Alla mina kompisars favorit. Ja, den är bra, men så bra är den ju inte egentligen. Låter väldigt likt E-type tycker jag. Och vilken chock jag fick när jag såg att det var tre tjejer som sjäng och inte en! Haha. Och ännu en gång, en för lång tjej (om inte två?)! Den får 4 eller 5 poäng av mig, har inte bestämt mig än.

Portugal (Gick vidare)
Och varför gick de vidare? Visst, fin låt - men trååkig. Den fick bara 2 poäng av mig.

Malta (Gick vidare)
Min första tanke: "Åh nej, inte hon igen!?". Hur många gåner har hon varit med nu? Och hur kommer det sig att jag minns det!? Visst, hon sjunger fint och bla bla bla, men det hör man inte över allas snarkningar.. 1 poäng.

Bosnien & Herzegovina (Gick vidare)
Så fin låt, fast man inte fattar ett skit. En av mina favoriter i tävlingen, så glad att de gick vidare! 5 poäng.



Vad tyckte ni om kvällens program då; gick rätt vidare, vem skulle ha gått vidare?

Söta ord ♥
Postat av: BELLA HEINONEN

okej tack då vet jag :) puss!

2009-05-13 @ 00:10:12
URL: http://isabellheinonen.blogg.se/
Postat av: Therése

Varje år blir jag galen på programledarna :/

2009-05-13 @ 06:59:53
URL: http://terezita.blogg.se/
Postat av: Roxanna

Tack så mycket :)

2009-05-13 @ 07:41:13
URL: http://rrroxanna.blogg.se/
Postat av: rolf

SNYGG BLOGG DU HAR.DI KAN KOLLA MIN.KAN VI FÖLJA VIA BLOGLOVIN.HA EN UNDERBAR DAG.KRAM

2009-05-13 @ 07:59:13
URL: http://www.metrobloggen.se/ernst
Postat av: adina

sv: den är från gina tricot :)

2009-05-13 @ 09:32:21
URL: http://adiinaaa.blogg.se/
Postat av: Ulla

Du är väldigt fixerad vid längden på alla deltagare :P Tycker inte att det gör så mycket om tjejen är längre om det ändå är hon som är huvudpersonen.



Nej Tjeckien är inte bra, den är inte ens rolig och den förstör tävlingen.



Har Turkiettjejen tävlat förut? Vilket år och vilken låt då?



Jag tänkte inte på att Malena hade förlorat dansare men man får inte vara hur många som helst på scenen, det kanske är därför.

2009-05-13 @ 12:44:20
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tyckte att programmleadrna var helt flummiga dom samarbetade inge bra allas pratade typ i munnen på varandra hela tiden. Tjejen var typ som en lite flicka som följde efter sin pappa hon verkade helt vilsen. Men annrs så är jag super nöjd med dom som gick vidare heja finland (om inte Sverige lyckas)

2009-05-13 @ 14:14:08
URL: http://johannabrunn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0