ISLAMOFOBI

Idag har jag varit på konferensen om islamofobi i Musikens hus. Det var väldigt intressant och lärorikt faktiskt. Visste ni tex att det är 'bara' fyra stycken muslimska kvinnor som har blivit mördade av sina muslimska män sedan 1994? Medan det är 405 svenska kvinnor som har blivit mördade av sina svenska män under samma tid! Varför tänker vi då att det är muslimer som mördar sina fruar, när det är så många fler svenskar som gör det? Och ingen av de fyra männen sade att det var på grund av sin religion.

Sedan hade vi ingen skola, eftersom vi hade resursdag idag, så jag gick på stan med Maria och Elise. Var tvungen att hitta ett par nya byxor bland annat, men hittade såklart inget. Kan ju inte säga att jag ansträngde mig så värst, men ändå, haha. Tycker bara att det är så grymt tråkigt att gå och shoppa nu för tiden. Speciellt när det aldrig finns jeans i min storlek typ (kan inte snälla någon säga till affärerna att det finns tjejer som har stl större än 26!?), och när det väl gör det så är dem för korta. Fan att vara lång och tjock alltså, haha.


Söta ord ♥
Postat av: Vannaa ♣♥♦ When what ever comes around♦♥♣

usch tänka siig.. de e sjukt va folk har fördommar mot islamer eller muslimer eller ja dem..



hah apropå shoppa ja förstår BIG TIME.. de e såå svårt speciellt när man e liiten o fet hahah usch usch..

2009-12-01 @ 17:51:54
URL: http://vannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0