MUSE <3 <3

Jag var ju på Muse igår!! IIHK!! Det var så jäkla underbart, dör bara jag tänker på det.

Jag skulle ju gå med Anna och Elina och lite av deras kompisar, alla från Västerås. Och de ville ju börja köa kl 10 typ. Jag ville typ komma köa först 14.00, helst 17.00. Men jag hade ju inte så mycket att säga till om, man vill ju inte gå på spelningen själv liksom. Så vi kom till Hovet typ 10.30. Det var en liten kö, kanske 25 meter, och vi slog oss ner. Och där spenderade vi vår dag. Kallt var det, men jag var väl påklädd, hade långkalsonger, jeanslegging, tjock munktröja, jacka och vantar.

De släppte in oss halv sju. Typ en timme innan började folk trycka på, så man stod packade som sillar typ, kunde inte röra en fena. Om man skulle svimma skulle man liksom inte flytta sig en centimeter typ. Därför blev man extra glad när de äntligen släppte in oss, speciellt med tanke på att vi var typ först. Men vad tror ni att vi se när vi ska visa våra biljetter!? De släppte in folket längst bak via en annan ingång!! Vad fan, köade jag just ute i kylan hela dagen helt i onödan!? Plus att alla ville hänga in jackorna, så när vi väl kom in i Hovet så hade alla satt sig framför scenen. Men vi hittade en plats ganska långt fam ändå, fem meter från scenen, lite åt vänster men lagom nära mitten.

Förbandet kom, The Horrors, och spelade innan. Sämsta stämningen då, alla bara stod med armarna i kors och glodde på dem. Plus att de sög ganska hårt. Men sen kom ju MUSE!! <3 Och då kom stämningen, alla började hoppa som galningar och skrek och sjöng. Det var så jäkla awesome, kan inte fatta att jag bara var sju meter från dem! Jag andades samma luft som dem! AARGH!! <3<3

Men då kände jag iaf av att det var varmt, haha. Jag hade ju klätt på mig ganska ordentligt, haha, hade inte tänkt på att jag och tusentals till skulle stå och hoppa som galningar i ett par timmar. Tänkte ta av mig munktröjan iaf, men då insåg jag att mitt linne var traisigt och jag typ tappade den och blottade hela bh:n. Så då kunde jag inte ta av muntröjan, utan fick stå ut med det. Törstiga var vi också. Då såg vi att vakterna längst fram sprutade vatten i folks munnar. Vi försökte få kontakt med dem, och när en kille till slut såg mig så skrattade han bara åt mig för att jag stod för långt bak och att han inte nådde mig. Försökte och försökte, men de ville väl inte skicka ut flaskan i publiken. Retsam var han iaf. Men efter halva spelningen gick Anna och hämtade vatten åt mig, så underbart! Såg hur hela publiken blev avundsjuk på mig ;)

Muse var iaf hur bra som helst, de är så jäkla bra live! Ler bara jag tänker tillbaka på det! Måste se dem igen snart!! Hur underbar kväll som helst iaf, ett av mina absolut bästa minnen! :D

Här kommer lite bilder från dagen. De är från Anna, lägger ut mina sen :)














Min och Annas bejbisar fick äntligen träffas igen, Rosalie & M1 <3






















Förbandet The Horros




MUSE, IIIHHKK!! <3<3<3<3




Söta ord ♥
Postat av: Mollymus - bloggar från Uppsala

Tjaaoo :)

Läget med dig? ;D

Ha en bra dag!

Kraamar :D:D

2009-10-27 @ 11:52:49
URL: http://mollymus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0