KULTURNATTEN

Igår var det ju kulturnatten. Jag vet inte hur det är i era städer, men i Uppsala är kulturnatten lika med supa skallen av sig. Så jag satt med ett gäng vänner på bryggan, och poliser efter poliser kom förbi oss och stannade och pratade med oss, medan de spanade dricka. Vi var ju smarta och hade gömt det lilla vi hade. Fler och fler poliser kom och vi bara "Det har redan varit poliser här, det är lugnt" liksom. "Har de kollat genom väskorna då?" frågade dem då. FUCK OCKSÅ. Så blev det genomsökning genom allas väskor och påsar och kollning leg och allt. Så de hällde ut allt mitt goda vin i ån!? Och alla andras dricka också. Jag säger bara stackars fiskarna! Som om Fyrisån inte är förgiftad som det är. Aja, ån är väl full av fiskar som är bakis idag då.

Men inga sura miner här inte. Jag blev mer sur på en gubbe (tydligen en skådis enligt Johanna) som kom och klagade på poliserna, på allt dåligt poliser gör i samhället. Polisen höll ju god min och bara "mm", men jag fick ju damp och var ju på väg att mucka ner gubben. Vad fan, som om poliserna inte gör så gott de kan!? Tyckte fan bättre om polisen som hällde ut vinet och cidern i ån än gubben! Men jag höll munnen stängd, visste inte hur polisen skulle reagera på det, om han skulle bli glad att någon annan sade det han tänkte eller om jag skulle få sitta i fyllecell resten av kvällen.

Sedan vandrade vi runt på stan, köpte mer öl på Hemköp (som dock tydligen läckte, så nu luktar hela mitt rum öl). Sedan försvann allt folket typ till en efterfest på landet, så jag och Johanna hamnade i en gränd. Där satt vi och deppade typ och hällde i oss chokladsås. Fan vad hemskt det måste ha sett ut, haha, men hade ingen lust till någonting då. Så det slutade med att vi också åkte hem efter ett tag. Så en både lyckad kväll och lite mer misslyckad mot slutet :P


Söta ord ♥
Postat av: p o u l i n e ♥

Hej på dej! :) Allt bra? :D

2009-09-13 @ 17:01:14
URL: http://poulines.blogg.se/
Postat av: jennie

fin blogg, spana gärna in vår och kommentera lite :D

2009-09-13 @ 23:45:33
URL: http://jennieerika.blogg.se/
Postat av: Michelle

haha gud vad jag hade velat se dig i tidningen:



Vild 18 åring slog ner polis,psykolog inkallades och förstärkning!



haha XD

2009-09-15 @ 09:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0