NÄSBLOD

Uscha, jag är så förkyld så att det inte är sant! Och typ nästan alla på jobbet är det också. Jag och min handledare är väl värst, går och snyter ikapp typ, haha.

Jag snöt mig så mycket att jag typ började blöda näsblod. Gick genast mot omklädnadsrummet, men tror ni inte att alla behöver hjälp då!?

Patient nr 1 ropar på mig, jag springer dit, hon vill ha handdukar som var slut inne hos henne. Jag springer för att hitta någon i personalen som kan visa mig vart handdukarna finns. Vi går till förrådet, jag återvänder till patienten för att ge henne handduken. 

Sen börjar jag gå mot omklädnadsrummet igen, men då kommer patient nr 2, inte ens från vår avdelning, och vill ha en smörgås. Ser ingen annan av vår eller hans avdelnings personal, så jag gör en smörgås, går ut med den till honom i uppehållsrummet och går sedan mot omklädnadsrummet.

Då kommer patient nr 3 och vill ha ett bäcken till duschen. Går och letar personal för att kolla vilket bäcken man kan ta, springer sedan och hämtar bäcken och lämnar den hos patienten.

Sedan kommer jag äntligen till omklädnadsrummet för att ta hand om min lilla näsa. Men det tog sitt lilla tag. Och gud vad jag var att jag skulle blöda ner någon liksom, men jag blödde inte så mycket som tur var, haha. Men så typsikt, lugnt hela dagen, och sedan kommer alla när jag blöder näsblod!?


Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0