TINGELING

Tingeling, tingeling.. Betyder jag ingenting.. Lalalallalaa

Ja, typ så mycket kan man på den låten. Och ändå går alla och sjunger på den varje dag, varje timme, varje minut.. Det är ju inte La voix som alla minns från Melodifestivalen, nej det är Tingeling. Men erkänn, den är ju bäst!?

Iaf så ju fick Ryssland damp på Sverige och SVT pga 'ryska' tingaling-inslaget i finalen. Ja, jag vet inte ifall de överdriver lite, man måste ju kunna ha lite humor. Men det är klart, vi förstod ju inget som sjöngs på ryska, som: Skål, Stalin! Hej då, Putin! Men det var någon från SVT som hade skickat en bukett med blommor till den ryska ambassaden på eget iniativ och bett om ursäkt. Men han bad inte om ursäkt över själva sketchen, utan för att de hade tagit illa upp!

Men vem skojar ju inte om andra länder. Det är inte som att vi tror att Ryssland är så, det är ju bara ett skämt. Om de skulle göra något om Sverige, skulle inte det vara bikinitjejer, dumma blonda killar och en massa fyllon. Men vi har inte tagit illa upp när de har gjort något sånt (tex tyska IKEA-reklamen), tvärtom! Vi har ju gjort inslag om alla städerna, och nu om Ryssland. Inte klagade Göteborg eller Landskrona? Det handlar ju egentligen inte om Ryssland, bara om svenskarnas fördomar om Ryssland!

Men tycker att det är väldigt kul att läsa kommentarerna på youtube. Förutom svenska så var det väldigt mycket danska, norska och amerikanska kommentarer när jag läste det. Det har spridit sig, heh..

Men var tycker ni, överreagerar Ryssland eller har de rätt?


Söta ord ♥
Postat av: sannaklara

svar; ja jag tror att den har premiär den 17:e juli :) kramkram

2009-03-18 @ 17:53:41
URL: http://sannaklara.webblogg.se/
Postat av: Ulla

Du har blivit utmanad!

2009-03-19 @ 16:24:53
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: Johanna

JAg håller med tingeling var bättre:D

2009-03-19 @ 16:34:21
Postat av: susan

Hejhej!



Följ gärna med i min blogg handlar om mitt liv , skvaller och lite mer !

Har du bloglovin får du gärna lägga till :)



Ha det bäst!

2009-03-19 @ 17:10:31
URL: http://susanss.blogg.se/
Postat av: mitsukai

Alltså den är ju apkul!!



Och hur skulle det se ut om alla länder blev sura över olika sketcher. Nä ryssar, ta o gaska upp er. Jag har ju sett flera olika där sverige bara är en hög knullande blondiner som dansar och äter sill. Det är ju KUL =D

2009-03-19 @ 17:18:39
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Terese

Hej, vilken fin blogg du har. :)

Allt bra?

Föresten vilket fint namn du har. ;)

2009-03-19 @ 21:13:10
URL: http://fantasidif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0