DAGENS PRAKTIK

Yepp, började kl 7 idag då. Skulle ta bussen 5.15 egentligen, men tog den senare som gick 5.45. Problemet var att jag bara hade två minuter på mig att hinna till den andra bussen. Satt nervös hela tiden ifall bussen skulle bli försenad. Men jag hann! :)

Idag vet jag inte vad vi gjorde, det vanliga typ. Jag fick mata, städa, bädda, tvätta och sånt. Men min handläggare är så snäll, för jag får testa en massa saker på henne. :) Och alla andra, för hon övertalar dem, haha. Jag fick t ex ta blodtryck på henne och en annan. Vi satt tre stycken och övade med mig, alla hette Terese, tyckte det var kul, haha. Men typ tre, fyra stycken som jobbade idag som hette Terese. Det är ju mitt namn! Ingen annans! Men jag stavar ju med 'h', så jag är lite unik iaf, haha (a).  Men jag skulle ju ta blodtryck. Ville egentligen inte, för jag tycker att det är så pinsamt, jag lyckas ju aldrig höra pulsen. Så jag listade ut trycken genom att kolla hur klockan tickade. Hon bara 'hörde du pulsen?' och jag 'eeh, nej', och hon peppade på mig 'prova igen!!'. Så efter femte gången och hon frågade om jag hade hört, jag ljög för att det var så pinsamt, haha. Tror inte att hon gick på det, hon sa att vi skulle öva imorgon också, haha. Men hon är snäll. :) Sen fick jag ta blodsocker på henne. Jag var jättenervös! Det var ingen sån där mackapär som en penna eller knapp som man skulle använda, utan en vanlig nål! Och tror ni inte att jag blev lite rädd! Tänk om jag skulle trycka för fort, för långsamt, för hårt, för löst osv. Så jag tog nålen mot hennes finger x antal gånger, fegade ur och tog bort den. Hon bara 'suck', haha. Så till slut så bara stack jag henne och hon bara 'AAH!'. Vi bara 'gjorde det ont?', 'nej, blev bara förvånad, trodde att hon aldrig skulle sticka', haha. Så fick jag testa på den andra Terese, som inte kände någonting. Så testade jag på min handläggare igen, så jag kan det där nu. ;) Och det där med maskinen också, såklart.

Hon sa att jag skulle få ta blodprov på henne! Men jag sa att jag inte vågade det, men hon bara joo. Men det hjälpte inte när hon berättade om när hon tog på sin handledare förut, och hon hade blivit helt blå på armen(!?). Jag var skiträdd, men till slut så blev jag peppad och ville verkligen. :) Så letade hon efter nålarna, men hittade inte dem. Så sa en sjuksköterska att man inte fick använda dem, för försökringen täckte inte om hon skulle få blodförgiftning. Snacka om att jag blev besviken!? Men mamma har ju tagit hem, men jag får ju inte ta på henne. Men ska fråga om jag får ta på pappa, det blir kanske lite enklare, plus att han har mycket tydligare ådror. :) De skrämde mig dock lite med att ådrorna åkte iväg och att man var tvungen att 'gräva' för att hitta den. Hmm, men det tål nog pappa, haha.

Jag tycker att det är kul, alla skriver 'fyra dagar kvar på praktiken' och sånt. Men det här var typ min andra dag, haha.

Igår så kopierade vi ett schema till mig. Jag kollade på nästa vecka, och bara 'eeh, ska jag bara jobba två dagar?'. Hon bara 'oops'. Men det är ju skönt, haha. Men vi sa att jag kanske ska gå med någon annan, eller inte, vi har inte bestämt något. Så gick vi förbi chefen, hon sa 'Therese, var noga så att du INTE jobbar över 35 timmar nu!! Jätteviktigt!'. Haha, jag ska nog försöka. Två dagar, haha..

Men när jag kom till praktiken imorse så tänkte jag att jag har nog överdrivt att jag tyckte om praktiken så mycket. Det kändes så första timmen, men jag hade rätt. Ett jättebra ställe med jättebra personal! :)

Söta ord ♥
Postat av: Ulla

Vad bra att du bara går två dagar nästa vecka då kan du vara i skolan och kanske inte missar soc psyk-provet? ;)



Det var satsigt att nästan ta blodprov redan andra dagen ;) Jag ska få ta blodsocker på "min" stackars gubbe på torsdag. Vi får se hur det går

2008-12-09 @ 19:40:26
URL: http://ulrika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0