'MORRON

Shit vad tidigt jag vaknade idag då! XD Typ kl 9. Med tanke på att jag vaknade typ halv fyra igår - på eftermiddagen! Så jag gick och lade mig ganska sent igår också, men vaknade tidigt ändå. Tack och lov, annars skulle jag väl aldrig få ordning på dygnet igen.

Läste precis klart en bok; Den Sista Väktaren. Den var skitbra, bara besviken på slutet. Men iaf så har jag blivit på ett sånt läshumör. Och jag vill läsa typ klassiker och sånt, så att man är någorlunda allmänbildad, haha, lol. Men iaf, så googlade jag lite och fick fram den här listan på böcker man bör ha läst.

1. "Jack" av Ulf Lundell. (Aldrig hört talas om, så den kommer väl inte först på min lista).
2. "Utvandrarna" av Vilhelm Moberg. (Jag vill faktiskt läsa alla de böckerna! Så det kommer jag! :D)
3. "Hemsöborna" av August Strindberg. (Vill läsa något av Strindberg, men vet inte bara om jag vill läsa den boken. Vi såg den på film i skolan, den var ganska tråkig, haha.)
4. "Nässlorna blomma" av Harry Martinsson. (Har ej hört talas om, ehe.)
5. "Röde Orm" av Frans G Bengtsson. (Mm, kanske, men inte högst upp på min lista.)
6. Arn-böckerna av Jan Guillou. (Oj! Det vet jag inte om jag orkar.)
7. "Sagan om ringen"-trilogi av JRR Tolkien. (Njaee, tror inte det, lite väl långa..)
8. "Krig och fred" av Leo Tolstoj. (Vill jag läsa.)
9. "Svindlande höjder" av Emily Brontë.
10. "Män är från mars, kvinnor från Venus" av John Gray. (Heh, skulle vara coolt att ha läst..)
11. "1984" av George Orwell.
12. "Lysande utsikter" av Charles Dickens.
13. "Harry Potter och de vises sten" av J K Rowling.
(Weeii, en bok man har läst!? XD)
14. "Jane Eyre" av Emily Brontë.
15. "Da Vinci koden" av Dan Brown.
(Eh, ville läsa den innan. Men kanske lite tjock bok. Och har ju faktiskt sett filmen.. ^^)
16. "Anne Franks dagbok" av Anne Frank. (Har också läst! Yey, två böcker avklarade, lol..)

Jaha, ska väl försöka läsa några av den listan, men inte alla. Har ett par andra klassiker jag vill läsa som inte fanns med här. T ex Stolthet och Fördom. Påbörjade den innan, men klarade knappt att läsa ett kapitel. Men det var ju 1-2 år sen, så jag ska ge den ett nytt försök! Sen någon annan bok av Strindberg också. Ska göra en egen lista så får ni se sen.. ;)


Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0