AGNOSI

Hade en lektion idag som handlade om demens. Vi pratade om agnosi (man glömmer bort vad föremål används till).
 
Lärare: Är det någon som träffade någon som led av agnosi ute på praktiken?
Jag: *nickade*
Lärare: Jaha, vad gjorde ni då?
Jag: Eh, visade och hjälpte?
Lärare: *fortsätter prata och släpper mig inte med blicken*
Jag: *börjar bli osäker på om det var agnosi, hade praktik så kort tid och träffade inte alla så ofta.*
Lärare: *ställer följdfrågor*
Jag: *helt säker på att det inte var agnosi, försöker hitta på svar*
Lärare: *fortsätter prata, släpper mig inte med blicken*
Jag: *rodnar, försöker undvika ögonkontakt*
Lärare: *låter mig inte smita undan, håller stenhård ögonkontakt*
Jag: *börjar fiffla med min penna, kollar lite på den för att komma undan blicken.*
Lärare: *släpper mig inte en millimeter*
Jag: Rodnar, fifflar med pennan, kollar i blocket, försöker med allt*
Lärare: *ger inte upp*
Jag: *ger upp*

Lektionen slutar.

Väldigt läskigt! Tror att hon blir så överlycklig när någon visar intresse på hennes lektion att hon håller fast dem för livet. Hm..

Söta ord ♥
Postat av: Emmaa

Haha, vad roligt

2009-01-13 @ 19:17:21
Postat av: Johanna

2009-01-15 @ 19:25:02
Postat av: Johanna

det är fett läskigt..hon är verkligen desperat för att få uppmärksamhet på vad hon säger

2009-01-15 @ 19:25:51
Postat av: Amanda

Haha, vem är det du menar? Är det Ingela? ;)

2009-01-15 @ 20:39:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0