ALTERNATIV MEDICIN

Tenamoss. De två första dagarna i skolan har precis varit då. Det har varit kul att komma tillbaka och så, träffa kompisarna bland annat. Skrev lite igår som jag inte uppdaterade. Här är första dagen:

Första dagen i skolan idag då. Minns hur det var när man var liten, skulle köpa sina första-skoldagen-kläder. Och det har ju inte slutat. Fortfarande nu så tänker jag, (och det flesta andra), på vad man ska ha på sig sin första skoldag. Jag har så att jag inte vill vara för fin, (för då tror folk att jag försöker vara fin för att det är första skoldagen så kan jag aldrig ha de kläderna igen knäppt jag vet), och jag vill inte ha för fula kläder på mig. Utan något mitt i mellan. Sällan jag har något som passar för mitt i mellan dock. Det brukar alltid bli jeans och något linne, i alla fall förra året och idag, hehe.

Haha, lite mysko, men aja, lägger upp det ändå, haha. Och nu skriver jag om hur det var idag då, haha.. ;)

Men det har varit jättekul i skolan! Eller jättekul var väl att ta i. Igår när jag kom hem hade jag jätteont i huvudet, så jag gick och lade mig på en gång. Vaknade imorse halv sex, haha. Men då gick jag upp. Hade sovmorgon, men det var skönt att komma upp tidigt ändå. Kunde liksom inte sova mer, haha, hade sovit typ tolv timmar. Igår var jag lite deppig att skolan börjat igen, för dagarna kändes så långa, och det var typ inga lektioner som jag kände verkade roliga. Men det var kul idag! Samhälle var kul. Hatade ju SO och sånt i högstadiet, men nu är det kul. Vi har ju Fredrik, han som gör det roligt och intressant, haha.

Sen hade vi Alternativ Medicin. Ny lärare. Hon kom in, tände typ ett ljus, tog upp en mysko blomma, (havtörn), lade den på bordet och satte på lugn musik. Jag bara "Okeey..". Men det var så intressant! Hon pratade bara om saker vi skulle lära oss under året. Typ tradionell kinesisk meditaion, healing, ayur veda (vad man är för person och hur man ska leva då), örter, kiropraktik, naprapati, irisdiagnostik (läsa av hur personen är på deras iris), håranalys, feng shui, magnetism och en massa annat. Blev så kär i den lektionen! Satt typ med öppen mun och lutat huvud hela lektionen, haha. Men hon berättade om currykryssen. I typ de kryssen blir man trött och förlorar energi. Kopierade lite från Wikipedia;

" Currylinjer skall enligt de som tror på jordstrålning finnas med cirka 4 m mellanrum och gå i diagonal riktning jämfört med väderstrecken. På de platser där Currylinjer möts bildas så kallade Currykryss. I dessa ska det enligt anhängarna av teorin vara farligt att sova eftersom man då kan drabbas av allehanda sjukdomar. En avhandling i ämnet, Jordklotets osynliga murar med sina dödande kryss av Leif Floberg, menade till och med att alla träd i skogen som fallit omkull eller som såg sjuka ut kunde förklaras med att de stod just i currykryss. Andra påståenden är att katter gärna sover i currykryss och att myrstackar byggs i dem. "

Hundar vill typ inte sova i de kryssen. Ska låna hem ett par pinn-grejer elelr vad de heter, så kan man mäta var de finns någonstans. Fett coolt. ^^ Men skitkul att kunna lite sånt och om såna saker. Synd att vi bara ska ha den här lektionen en gång i veckan.

Sen vård, tråkigt igen, Ingela, suck. Men fick sluta en timme tidigare, skönt!

Det var lite om min dag, det blev lite mycket, hehe. Men jag tycker bara att det är så intressant med Alternativ Medicin. Kommer typ skriva allting jag lär mig här, haha. Sorry om det var tråkigt att läsa, haha.


Söta ord ♥
Postat av: Amanda

Alternativ Medicin, det lät både intressant & kul ju =) Synd att man inte tog sjukvård.

2008-08-24 @ 16:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0