SLUT PÅ LOVET

Sista dagen på lovet idag då. Var på stan och skaffade de sista skolgrejerna som behövdes. Köpte även två linnen och ett par jeans, som än så länge är för små, tehe, men billiga.. ;) Ska faktiskt bli kul att börja skolan igen. Känner liksom ingen ångest eller något sådant inför imorgon, kanske bara ett par enstaka lektioner, hehe.

Var på stan idag, hittade som sagt lite som jag köpte, men även sådant som jag inte köpte. Tex en brun skinnjacka, 800:- typ. Inte så jättedyrt jämfört med andra jag har sett, men ändå, har inte de pengarna - än. ;) En väska också, blå eller röd, passar perfekt till skolan, 500:-. En annan fin 'vanlig' väska, brun eller svart, 400:-. Plus att jag ska beställa ett par stövlar och gummistövlar, 500:- styck. Och köpa Svettis-kort på måndag, 900:-. Så det är mycket jag vill ha, men inte kan få. Någon som känner sig sugen att ge mig lite pengar? (a) Lol. Har typ 1000 kr pappa är skyldig mig, måste bara bestämma vad av detta jag ska köpa. Just nu så lutar det åt jackan. Det är bara det att jag ska börja på Svettis och verkligen råbanta! Så om jag köper den så kanske den inte passar sedan. Men jag vet ju inte ens om jag lyckas gå ner, tror inte det, men man vet ju aldrig, det kan ju hända. Förstår ni hur jag tänker? Haha, komplicerat, lol.

Btw, har en ny bok. Den heter "Che". Min syster hade/har ju en massa bilder och sådant av honom, så jag blev intresserad för några år sen, tyckte ju om det där klassiska fotot av honom, ni vet. Men hon klagade på att jag inte visste något om honom när jag hade en sådan pinj(eller vad det heter), och det gjorde jag ju inte heller. Kan ju hålla med om att folk inte borde smycka sig med sånt om man inte vet något om vem han var, vad han stod för eller vad han gjorde. Jag kan ju säga att jag inte vet så mycket om honom. Syster älskade ju typ honom iaf. Medan en kompis sa något om att han var ganska hemsk han också, och en massa, typ tortyrläger och en massa sånt.. Så nu ska jag läsa boken om hans liv och se vad jag tycker om honom sedan.  Plus att jag blir ltie allmänbildad.

Men nu ska jag se klart på en film, En ung Jane Austen. See you later, alligator..

Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0