ÄLSKAR MIN PRAKTIK!

Eller a, älskar var väl att ta i.. Men jag gillar min blogg iaf! ;) Med tanke på de ställena jag varit på innan liksom..

Var inte alls nervös igår, tvärtom. Jag menar, jag minns ju när jag gick i 1:a ring och skulle ut i praktik första gången, gud vad nervöst det var! Men nu har jag gjort det så ofta, har haft praktik på Örnen, i Danmark, och även praktik på två andra ställen i högstadiet. Så jag är så van nu så det finns typ ingenting att vara nervös inför. Det enda jag var nervös inför var bussen. Antingen så skulle jag komma typ lite försent (kanske inte så bra första dagen!?) eller jättetidigt (och det skulle bara bli jobbigt och förvirrande). Men det ordnade sig. Mötte Frida vid Polishuset så gick vi tillsammans dit :)

Vi träffade chefen först. Hon ville veta vilken avdelning vi ville ha, 1:an eller 2:an. Jag brydde mig inte. Sen sa hon att 1:an var demens och 2:an inte. Så lutade det lite åt 2:an, eftersom jag har haft demens i 1:an, men vågade inte välja. Har liksom beslutsångest jämt, om jag skulle ta 2:an och Frida 1:an så skulle hon troligtvis få bästa stället (med min tur liksom..). Eller tvärtom om jag tog 1:an. Och sen sa hon att handledaren på 1:an skulle gå i pension om ett år och hon på 2:an var ung. Då tog jag 2:an, banne mig! För i 1:an hade jag en gammal handledare, och det var inte så kul. Och om jag blev nöjd med mitt val!? Älskade min handläggare, och några andra tjejer vi var med. Eller a, älska, kanske starkt ord igen, men med tanke på handläggare som jag haft innan så, haha.. :/:P

Men det var jättekul. Jag kände mig inte i vägen och oönskad (så ofta iaf ;)) och alla tog hand om mig. :) Terese, min handläggare (oj vad svårt att komma ihåg det namnet), hade ju gått på Skrapan för typ 7 år sen kanske. Hon hade haft Åsa och Helen också. Vad kul när de kommer på besök. :)

Jobbade från 8 till 16 idag. Jobbigt tyckte jag, att gå upp så tidigt. Men imorgon börjar jag 7! Måste ta första bussen 5.40!! Och jag behöver riktigt mycket tid på mig att vakna och göra mig i ordning. Imorse när jag gick till bussen var det så svart att jag inte såg ett smack. Lyste med mobilen, men det hjälpte ju inte alls. Gick ju typ nästan in i ett träd. Men om jag ska upp tidigare imorgon, jag tror inte ens att solen kommer att ha hunnit gått ner då, haha.

Men jag tror att jag behöver min skönhetssömn nu. Väckarklocka på 4.30 (sent med tanke på hur mycket tid jag behöver på mig!!) 'Natto! :)

Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0