FEM ANLEDNINGAR TILL ATT JAG HATAR ATT JULHANDLA

Jag har inte köpt en enda julklapp än!? Börjar få en aning panik. Men det är ju så jobbigt att handla julklappar. Jag älskar det vanligtvis, men inte när man är ute i sista minuten. Här kommer fem anledningar till att jag hatar att julhandla:

1.) Så himla mycket folk!? Var man än vänder sig så står det någon precis under näsan på en (ja, jag är väldigt lång). Så man känner sig inträng i ett hörn, utan hörnan då. Man kan inte gå och strosa heller, för vid varje hylla står det fullt med folk.

2.) Stressen! Folk springer förbi en, så man undrar nästan om man är på Åhléns eller i en orkan. Ifall man vill förflytta sig så hamnar man i ett led, som ibland(jämt!) stannar till. Och man kan inte gå om, för det kommer mötande trafik och överallt är det folk. Så då får man stå i det där ledet i en timma. Jag blir så himla hänsynlös när jag julshoppar, man har inte råd med något medlidande! Jag springer förbi, sicksack och i alla möjliga håll framför alla, gammal som ung. Jag måste ju se helt sjuk ut, men i juletider har man inget val!

3.) Tvånget. Man känner sig ju så tvingad att köpa till alla. Det är inte för att man vill ge något till någon man älskar, nej man måste bara för att det är jul. Och om man inte köper till någon så är man egoistisk och snål, eller så tror folk helt enkelt att man inte gillar den personen. Så köper man till en så måste man köpa till alla! Man går alltså på stan i timmar för att köpa julklappar till någon för att man bara känner sig tvingad.

4.) Köerna! De är ju absolut hemska. Man står ju längre tid i köerna än tiden det tog att hitta presenten (och jag tar god tid på mig!). Jag går liksom i alla affärerna innan jag köper något. Om jag t ex hittar en tröja på ginatricot så måste jag gå på H&M, Sisters och alla de ställena för att se om de har något bättre. Plus att jag kollar på andra saker, som väskor och sånt och går i alla dem affärerna. Inte kul..

5.) Pengar och perfektion. Jag är ju en fattig student, men även en perfektionist, vill köpa så fina julklappar som möjligt till alla. Det funkar inte riktigt ihop, för de fina presenterna är oftast dyra. Man vill ju köpa något fint, användbart, behövligt och personligt. Och om man samtidigt vill ha något billigt så går det ju inte! Jag vill ge alla så fina saker, och om jag inte ger dem det jag vill så känner jag mig taskig och snål. Och då mår ju jag bara dåligt, och det ska man ju absolut inte i juletider!? Det är ju en glädjens tid, inte en shoppingtid. Plus att allt är helt onödigt. Man byter ju bara pengar egentligen. Jag köper en tröja till en kompis(som hon egentligen inte vill ha) och jag får en bok(som jag egentligen inte vill ha) av henne. Och man kan ju inte byta, för det är ju taskigt. Istället för att behålla pengarna och gå och köpa det man vill till sig själv! Så kan man visa alla andra på julafton vad man köpte till sig själv. Är inte det en strålande idé till en framtida julafton?



Söta ord ♥
Postat av: W

Ja oja! Jag håller med dig på alla punkter!

2008-12-20 @ 03:02:07
URL: http://cocksuckerwilddiva.blogg.se/
Postat av: linnea

TackTack :)

2008-12-20 @ 17:42:29
URL: http://oddneus.blogg.se/
Postat av: Jussi

Hatar att handla julklappar!

2008-12-20 @ 18:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0