GÅRDAGEN + IDAG

Igår, kanske inte världens bästa morgon då. Jättesvårt att vakna, gick upp och stängde av väckarklockan fem gånger innan jag till slut gick upp. Blev färdig ganska fort så jag gick och satte mig vid datan ett tag. Min buss går vanligtvis kvart över, men nu slog det ju mig att det var söndag. Kollade i busstidtabellen, och mycket riktigt, den gick fem i! Hade fem minuter på mig att fixa matlådan och allt annat jag hade glömt bort och kuta till bussen. Men när jag är på skogsstigen ser jag hur bussen åker förbi mig. Skit också. Och nästa gick om en timme, eftersom det var så tidigt. Gick ner till 5:an, tänkte ta den. Den går ju var tionde minut typ. Men icke den här gången! Nu gick den om en halvtimme! Så jag satt och hackade tänderna, men den kom till slut. Och väl i stan gick det ingen buss till Tunåsen! Den första skulle komma om mer än tjugo minuter. Så jag gick. Tog lika lång tid som att vänta på bussen typ. Så jag kommer till jobbet, frusen och trött. De hade börjat blivit lite oroliga över var jag hade varit, men förklarade lite snabbt, haha. Sen gick väl jobbet bra, som vanligt. :)

Och idag, sovmorgon till halv åtta, mycket skönt! Skulle börja 16.00 idag, så jag såg fram emot en rejäl sovmorgon. Men tror ni inte att jag skulle till tandläkaren kl 9 då!? Såklart. Men en liten sovmorgon blev det iaf. Spände tänderna. Mina 'hörnundertänder' är ju ganska långt fram. Hade fått snoddar som jag skulle använda så att de skulle dras bakåt, men jag har ju inte använt dem, plus att de var slut, gick sönder hela tiden. Men så spände de dem med en båge iaf. Och tror ni inte att det gör ont! Mer än vid vanliga spänningar! Det gör ont bara av att jag inte gör någonting, så jag undrar hur jag ska lyckas äta. Hm, tajming att banta, haha?

Jaja, ska nog åka till praktiken om tjugo minuter. Ska väl göra mig i ordning så att jag inte missar bussen igen. ;) Glöm inte att ta del av erbjudandet här under! :D

Söta ord ♥
Postat av: CARRO

Jobbra du helg?

2008-12-15 @ 19:31:55
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0