SKRATT

Forskare har konstaterat att skratt:
- Stärker vårt immunförsvar
- Löser spänningar och stress på ett effektivt och positivt sätt
- Minskar risken för utbrändhet
- Löser isolering och nervositet
- Minskar konflikter och skapar samhörighet
- Gör oss mer kreativa och ger oss positiv energi
- Ökar lungkapaciteten
- Utsöndrar endorfin

Så bara för att stärka ert immunförsvar och öka er lungkapacitet så är jag snäll nog och lägger ut lite roliga historier. Visst är jag snäll och omtänksam om eran hälsa ;)

Ett medelålders par i Pajala, längtar en kall vinter dag till värmen på mallorca där de gifte sig för 20 år sedan. Mannen åker av olika skäl ner dagen före hustrun. När han checkat in på hotellet upptäcker han att hotellrummet har dator och internet. Han beslutar sig för att skicka ett mail till hustrun. Han stavar tyvärr fel i mailadressen och i cyber rymden betyder det att mailet har hamnat hos någon annan. I detta fall hos en prästänka i sörmland, som just kommit hem från makens begravning. Sonen finner henne avsvimmad vid datorn och läser detta på skärmen: "Till min älskade hustru. Jag har precis kommit fram. Jag förstår att du är förvånad över att höra från mig, men de har datorer här oxå och jag ville passa på att maila. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min. Ps. Det är verkligen hett här nere..."

En man kommer in på en bar och säger: - Bartender, ge mig sex sexor vodka! - Oj, du måste ha haft en jobbig dag, säger bartendern. - Ja, jag har precis fått reda på att min bror är homosexuell, svarar mannen. Dagen därpå kommer samma man in och gör exakt samma beställning. När bartendern frågar vad som har hänt får han svaret: - Jag fick precis reda på att min son är homosexuell. Tredje dagen i rad kommer samma man in och beställer sex sexor vodka. Vid det här laget börjar bartendern undra vad som står på så han säger: - Jösses! Är det ingen i din familj som gillar kvinnor? - Jo, min fru...

Sven var tänd på en tjej o ville inget annat än ha sex med henne. Problemet var att hon redan hade en pojkvän. En dag var sven så frustrerad att han gick fram till henne å sa:- jag ger dej 1000 kr om jag får ha sex med dej. Men hon sa nej. Sven sa, - jag är snabb, jag slänger pengarna på golvet, du böjer dej ner o jag e klar när du har plockat upp dom. Hon tänkte efter en stund o sa att hon måste kolla med sin pojkvän. Hon ringde pojkvännen o berättade historien. Pojkvännen sa, - be om 2000, o så plockar du upp dom så fort att han inte hinner komma ur brallorna ens. Så gick hon med på förslaget för 2000 kr. En halvtimme går o pojkvännen väntar på att hon ska ringa. Så efter 45 min ringer till slut pojkvännen o frågar vad som hände. Hon sa-' den listiga fan betalade i mynt'

Söta ord ♥
Postat av: Johanna

ja jag vill ha stort som dig men jag vet inte hur man gör:/

2008-12-06 @ 19:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0