HATAR BUSSARNA!

Sista dagen jag gick med min handledare idag då. Synd, jag gillade ju henne. :) Hon hade velat att jag skulle stanna ett tag till. För att hon tyckte om mig, inte för att jag hjälper henne med jobbet och hon får lika mycket lön för det. Eller, hm, kanske det senare. -.- Ska iaf gå en dag till, på torsdag, med en annan tjej som också är skysst. Det blir en lång dag då, 7-16. Det är liksom inte ens nödvändigt känns det som. Skulle ju samla ihop 165 timmar - jag samlade ihop 117! Så en dag hjälper ju inte speciellt mycket, haha.  Men sen så får man ju tänka på att jag har missat en vecka! ;)

Gick iaf förbi chefen och frågade om sommarjobb och helgjobb. Hon sa att hon skulle ta mina uppgifter så skulle hon kanske ringa mig om de behövde en vikare, efter att jag har fyllt 18 om två månader då. Det skulle ju vara bra, men tror inte att det kommer att ske. Men kanske. Ifall någon sjukänmäler sig så ringer de ju alltid till alla och försöker få in en vikarie. De ringer alltid sist till min handledare för att de vet att hon gärna utnyttjar situationen och försöker bli av med någon helgdag (just nu nyårsdagen). Men om de inte orkar byteshandla med henne kanske de ringer mig, haha. Får väl alltid hoppas. :)

Det var en kort dag idag också, 7.13, så skönt! När jag slutade gick jag ju till bussen, 111:an åkte förbi när jag var tio meter bort. Kollade busstiderna, 1:an gick för tre minuter sen. Kollar bakåt för att se om den inte kommer och är försenad. Ser den inte. Börjar gå till nästa hållplats. Vilken buss åker då inte förbi mig!? Jo, 1:an!! Förresten, igår tänkte jag på att jag aldrig har sett en polis på en buss. Och gissa vad som satt på 1:an. Jo, en polis.

Kom till stationen, 20:an stod där som vanligt. Och såklart så åkte den när jag var tio meter bort. ALLTID DESSA TIO METER!?! Det händer alltid mig! De planerar alla bussarna så att jag precis ska missa dem!? Men jag ska sluta tjata om bussar nu. Snart kommer jag väl bli som Ulla, haha!

Tog 5:an hem, gick från Ica. När man väl är hemmaså  får man gå ut med Chicko på en gång. Sen gick jag och hämtade Sofia på dagis. Alltså, har gjort det två gånger den här veckan. När jag har kommit har de spelat The Poodles på högsta volymen och alla barnen är galna och leker och hoppar studsmatta. Haha, värsta cool stämning! ;D

Ledig imorgon. Men ska ändå förbi skolan. Ska hämta mina kläder som jag har beställt och skriva ut en uppsats i Barnkunskap. Tror inte att jag går på någon lektion. Jag menar, det är ju min lediga dag! Jag har ju jobbat hela helgen och allting, de kan ju inte förvänta sig att jag ska gå i skolan på min lediga dag då? Får väl bara se till att inte bli dess då. ;)

Förresten, sitter och lyssnar på julradio nu som vanligt, så mysigt, haha. ^^

Söta ord ♥
Postat av: Helen

Nu har jag tävlingen igen! Vinsten är något som är det mest populära bland kvinnor världens över? vågar du gissa vad!? Detta är en perfekt present till kompisen eller helt enkelt dig själv :)

www.heleeens.devote.se

2008-12-16 @ 17:35:47
URL: http://heleeens.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0