STOLTHET OCH FÖRDOM

Har läst ut Jane Austen's Stolthet och Fördom nu då. Försökte läsa den för ett par år sen när jag hade sett filmen, men orkade bara igenom något kapitel typ, haha. Men nu försökte jag igen, och jag bara älskade den! Jag kunde sitta i dagar och bara läsa. Gud vad jag älskade den! ^^ Men den var så här gammeldags med gammalt språk, men det gjorde den ju nästan bara ännu bättre, haha. Nu berättar jag lite hur den slutar, men tror inte att någon av er vill läsa den.. Men om det nu är så så sluta läs nu.. ;) Jag läste och kunde inte sluta. Den kunde vara ltie seg och tråkig ibland, ville ju bara att Lizzy skulle träffa Mr Darcy, men det hände ju så sällan i boken. Därför läste jag fort tills de träffades. Och när jag läst en bra bit i boken så fortsatte jag på samma sätt. Till slut så träffades de ju och han friade på nytt och allt var glatt.. Hux flux så var boken slut!? Fatta vad ledsen jag blev, haha. Kom till den biten jag ville i boken, men så slutade den! XD Hehe, surt. Vill så gärna se filmen igen nu! Det var ju så länge sen, minns den knappt.. Min syster har den i Stockholm så jag ahr bett henne ta med den nåsta gång. -Våga inte glömma den nu! ;) 

En av de bästa bäckerna jag läst! Lite underligt eftersom den är så pass gammal, men ändå. Funderar på att läsa något mer av Jane Austen, men det är ju typ bara den här jag hört talas om. Ska typ gå till bibblan och fråga dem om hon har skrivit någon bra liknande bok. Vill se filmen nu! ^^


Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0