SAHLGENSKA DIETEN

Har velat ha en diet ett tag nu då, och då sa Johanna att hon hade en diet. Då bad jag henne skicka länken så kunde vi ju gå på samma. Men I DON'T THINK SO!? Titta bara på den här dieten!?


Sahlgrenska dieten

Vecka 1

Måndag: 1 kg bananer, kaffe

Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 hårdkokta ägg, 1 knäckebröd med ost, kaffe, fiskbullar, morötter, 1 potatis, blomkål, 2 päron, 2 äpplen

Torsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, kalvsylta, blomkål

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kycklingsallad, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, 3 äpplen, 1 apelsin

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, spenat, 1 potatis, 1 skiva vitt bröd, ½ kg räkor, roquefortost, kaffe och kaka

Söndag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 tomat, 1 skiva vitt bröd, kaffe, biff, gröna bönor, 1 potatis, 1 tomat, 1 glas öl, kaffe, 2 äpplen, 2 apelsiner

Vecka 2

Måndag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

Tisdag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 glas mjölk, fiskfärs, morötter, 1 potatis, kaffe, 0,5 kg räkor, 1 glas vin

Torsdag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, 1 glas mjölk, kaffe, Ärtsoppa på färskt kött, kaffe, frukt

Fredag: 2 stekta ägg, 2 skivor bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, Hönssallad, 1 potatis, 2 ananasringar, 1 äpple, 2 apelsiner

Lördag: 2 kokta ägg, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, kaffe, kokt kyckling med grönsaker, 1 potatis, 2 ananasringar, kaffe, 2 skivor vitt bröd, 1 glas vin

Söndag: 1 stekt ägg, sill, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, 1 päron, T-bonesteak, 1 potatis, bönor, morötter, kaffe, 2 äpplen, 2 bananer

Vecka 3

Måndag: 1 kg bananer, kaffe Tisdag: 1 kg bananer, kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 2 knäkcebröd med ost, kaffe, 4 wienerkorvar, sallad, 1 potatis, ananas, 1 päron, 1 glas vin

Torsdag: 2 stekta ägg,1skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, 2 wienerkorvar, sallad, 1 potatis, ananasringar, 1 äpple, 1 apelsin

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, ananas

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 glas mjölk, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, kaffe, Rumpstek, rödkål, sallad, 1 potatis, 1 glas vin

Söndag: 2 kokta ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 tomat, ansjovis, biff med sallad, 1 potatis, 1 ananasring, kaffe, kaka, 1 äpple

Vecka 4:

Måndag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

Tisdag: 1,5 burk ananas (osötad), kaffe

Onsdag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, 0,5 kg räkor, 1 småfranska, 1 glas vin, 2 äpplen, 3 päron

Torsdag: 2 fiskbullar, 1 kokt ägg, 1 skiva vitt bröd, 1 glas mjölk, kaffe, 1 omelett med skinka, kaffe, stekt fisk, morötter, 1 potatis, 1 glas vin, 1 äpple, 1 apelsin, kaffe

Fredag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 1 knäckebröd med ost, kaffe, biff med lök, gröna bönor, 1 potatis, kaffe

Lördag: 2 stekta ägg, 1 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd, 1 kokt ägg, tomat, 1 apelsin, kaffe

Söndag: 2 kokta ägg, 2 skiva bacon, 2 knäckebröd med ost, kaffe, 1 skiva vitt bröd, 0,5 kg räkor, 2 tomat, 2 apelsin, 4 biffar, bönor, 1 potatis

Palla!? Jag tror att vissa dieter kan funka, men inte den här. Eller, det är klart att man går ner i vikt av den, men det är ju bara för att man äter så lite och nyttiga saker. Jag tror inte att det spelar någon roll vad man äter, bara man äter samma mängd som den här dieten och det inte är megaonyttigt eller något sånt så skulle man nog ändå gå ner i vikt, haha. Men anledningen till att jag vill ha en diet är för att jag vill ha något att följa. Jag vet att enda sättet att gå ner i vikt är att förbruka mer än vad man äter och bla bla bla. Visst, men jag kan inte bara äta lite och nyttigt utan någon plan, jag vill ha något att följa. Men nej, inte den här, verkar alldeles för jobbigt. Plus att jag tycker om väldigt lite mat enligt de flesta, haha, och det stämmer nog.. Haha, titta bara på det här!?:

Jag äter inte;
- fiskbullar
- blomkål
- bacon
- kalvsylta    <--- USCH!?
- räkor
- roquefortost
- fiskfärs
- bönor
- ärtor
- wienerkorvar
- tomat

Jag dricker inte;
- kaffe
- mjölk    (kan om jag måste, haha)
- öl    (inte världens godaste då..)
- vin    (inte mycket vin som jag tycker om, och tveksamt om mamma skulle ge mig, haha)

Så, min slutsats är att det här är ingenting för mig! Haha. Ska fortsätta leta dieter, tänkte testa Atkins faktiskt. Men vi får se..

Söta ord ♥
Postat av: Carro

Säger du din lägnd och vikt kan Ippe fixa en till dig, han har gjort en till mig! :)

2008-07-14 @ 16:26:29
URL: http://carolinewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0