INGEN KRETA

Johanna frågade mig på måndags om jag ville följa med henne och hennes föräldrar till Kreta. Självklart ville jag  det, vi pratade om det och vi skulle ha så himla kul! Lyckades till slut övertala mamma och pappa. Men det skulle kosta 7000 typ.. Hotell och resan skulle kosta typ 4000, sen mat och fickpengar 3000 typ. Jag var ju självklart tvungen att hjälpa till själv också, men ville åka. Fast var tveksam, så mycket som jag får i studiebidrag på sju månader, (har ju inget jobb heller!?), skulle jag göra av med på sju dagar. Kändes onödigt. Men hennes föräldrar kollade upp och det fanns en biljett kvar. Fast vi var tvugna att köpa ett till rum då på hotellet, för det fanns inte plats med en säng till. Och då kostade bara hotellet och resan 6000, plus 3000 mat och fickpengar. 9000!? Fick fortfarande för mamma, men jag blev tveksam. Så då bestämde jag mig för att skita i att följa med. Kändes så onödigt. Det kostar mer än vad det är värt. Jag skulle ju inte kunna göra någonting eller köpa något på hela sommaren!? Så jag bestämde mej för att inte följa med. Jättesynd tycker jag, men är samtidigt nöjd med beslutet. Nu kommer jag att kunna göra så mycket annat på lovet också! Bara att vänta tills min familj ska åka utomlands igen.. :)

Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0