MORMOR <3

Hejsan. Länge sedan jag skrev här. Internet har ju inte funkat på en vecka typ. Men det känns mycket bättre här nu. Hatade ju det första dagen, men nu känns det bra. Boendet känns bra, praktiken också.

Men mormor dog ju. Mår skit över det. Har nog inte fattat det än, och när jag kommer på mig själv mår jag ännu sämre. Jag tänker liksom inte på det på dagarna, men på kvällarna så får jag ångest. Jag tror att sista gången jag träffade henne var i somras, då vi åkte hem ifrån Öland. Men jag var sjuk, så jag fick knappt vistas i samma rum som henne. Och jag fick ingen kram när vi åkte heller som vi alltid får.

Pratar och visar inte det heller för Frida och Maria. Gör det inte för att de inte ska känna sig obekväma eller något sådant. Det finns ju inte mycket de kan göra heller, så då är det ju bara bäst att inte visa det känner jag. Vill inte att de ska se mig ledsen och vill inte skapa en dålig stämning här nere nu. Men jag mår så dåligt av att stänga in allt hela tiden..

Begravningen är om en vecka. Skolan betalar inte flyget hem. Mamma skulle ringa ikväll och berätta hur mycket det skulle kosta. Och sen vill skolan att jag ska åka tillbaka. Och sen ska vi hem igen den elfte. Då åker jag tillbaka till Danmark för att vara här i tio dagar typ. Känns fett onödigt. Plus att vi måste betala det själva. Och det tar ju typ en timme att flyga, men sedan fem timmar att åka tåg. Plus en massa vänt på flygplatserna. Jag sa till mamma att jag inte måste komma hem om det är jättedyrt, men det är klart att jag vill det. Och om jag nu troligen åker hem så åker jag inte tillbaka. Det känns bara onödigt liksom.

Saknar och älskar dig, mormor <3

Söta ord ♥
Postat av: Ulla

Vår skola är så jävla snål. Klart att du inte ska åka tillbaka om du inte vill det.

2008-11-21 @ 15:55:47
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: Johanna

VIlken jävla snål skola!du ska ju itne behöva åka tillbaka du kansek kan få prakisera typ nån vecka någon annan stans fast det är ju lite jobbigt det bara vara på ett ställe en vecka.Men jag tycker du ska åka hem til begravningen till volket pris som helst för så dyrt är det nog inte.Älskar dig<3<3

2008-11-21 @ 18:58:00
Postat av: Elin

kan bara hålla med Ulrika och Johanna! Men du MÅSTE vara med på begravningen. Fatta vad du kommer ångra dig annars. Plus att det nog inte blir så jättedyrt. <3<3

2008-11-24 @ 20:52:01
URL: http://ellan91.blogspot.com
Postat av: Julia

Vad hemskt therese:( Tycker synd om dej!

2008-12-02 @ 14:37:17
URL: http://ungmamma89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0