PRAKTIKEN

Hejsan. Gårdagens inlægg var kanske lite væl negativt. Men asså, det var verkligen så det kændes. Praktiken idag gick bra. Min handlæggare var ganska dålig. Hon visade mig inte runt det minsta. Det var fæørst nær Fridas handlæggare kom som jag fick en liten helhetssyn på stællet.

Men det var jættemysigt vid lunchen. Det var mårtendagen, eller något, en dansk høgtid. Typ en massa dansk mat, lite konstig mat, som dock visade sig vara god. Vi åt typ gås/and/anka, vetefan vad det var. Men det læskigaste var att vi fick æta æpplen med gelé på! Till maten! Læskigt.. Efterrætten var god, var som typ någon god sorts risgrynsgrøt eller något med en jættegod bærsås till. Vitt och røtt vin blev det också. Brukar inta vara så førtjust i vin, speciellt inte røtt, och det røda var jættegott! Typ kørsbær eller något.

Språket var lite svårt dock. Men det gick. Vi komunicerade på engelska ibland. Det gick bra, fast vi båda søg på engelska, haha. Patienterna var det dock svårare att prata med. Så det blev som en vana att nær de sa något nickade jag, sa 'aa' och låtsades att jag førstod.

Men det kænns bættre idag, nær man packat upp, vant sig och kommit igång. Lite vanare med språket också. Fast stællet stinker dock fortfarande som en jag vet inte vad. Typ røk blandat med diskmedel och något annat..

Efter praktiken åkte vi buss hem. Hade fått skjuts dit. Vi førsøkte gå in længst fram, men tydligen så går man på bak på bussen hær. Och någon konstig automat, så man kunde inte køpa biljett av chaufføren. Men vi hade ju inga småmynt. Så vi gick fram till chaffisen och frågade honom vad vi skulle gøra å så. Han bara skakade på asklarna och sa åt oss att sætta oss. Tror ni inte att busskontrolanterna kom sedan!? Såklart.. Och de frågade varfør vi inte hade biljetter och så, och vi førklarade att det var chaufførens fel. De sa att vi kunde ha væxlat hos chaufføren, men det hade han ju inte sagt? Han hade ju bara sagt att vi skulle gå och sætta oss. I alla fall, vi slapp undan bøter på 500 dk.

Gick sedan och skulle køpa busskort. En massa problem blev det. Først så hade Maria och Frida inte kort på sig sjælva, (sjælv så ær man smart och fett bra och har det). Men då kunde inte jag betala med mitt kort. Fick gå och ta ut pengar. Gick tillbaka, betalade och fick mitt busskort. Sedan gick vi och tog foton på dde andra två på stationen. Ta ut pengar. Væxla. Gå tillbaka och køpa busskort. Vældigt sammanfattat, men det var vældigt mycket.

I alla fall så åkte vi hem, och hær ær jag nu. Nu ska vi gå och kolla på 'kondirummet'. Chao!

Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0