"SOSUSKOLE"

Okey, jag var lite nervøs igår, hehe, det kanske ni kan se utav mitt inlægg. Men nu ær allting fixat (tror jag XD). Jag ska åka tåg till København, dær ska jag byta tåg och åka till Næssjø och dærifrån åker jag till Jønkøing. Låter lite krångligt, men jag ær så lættad! Mycket lættare æn det pappa planerade innan. Och det var till och med jag som hittade den hær resan, tehe.. ^^

Maria åkte hem imorse. Det kændes jættesorgligt. Jag åker hem på torsdag, och Frida åker hem på måndag. Gud vilket dåligt slut allt det hær fick. Och vi har ju bara varit hær i två veckor. Tycker så synd om Åsa och Helen, hehe. Men de ville ju jættegærna att vi skulle stanna, førsøkte typ med allting. Jag skulle kunna åka tillbaka liksom, men Frida ska ju åka hem med sin familj på måndag. Vi bestæmde att vi skulle vænta och bestæmma oss i helgen, men Frida sæger att hon næstan helt sækert kommer att åka hem. Och tror ni att jag vill vara hær i Danmark helt ensam!? Knappast. Haha, men jag har ju Hashan, lol.

Vi ær på en dansk skola nu; Social och Sunhedsskole. Vi skulle vara med på en lektion nu, men læraren var slut. Haha, tyckte så synd om Jan. Han skjutsade ju oss hit och skulle læmna av oss dær, så var det ingen lektion. Och han skulle ha ett møte. Men han læmnade oss hær vid datatorget, och det ær ju kul. :) Næsta lektion var nog 10.00. Ær ganska nervøs. De kommer sækert fråga oss en massa och vilja att vi førklarar våran utbildning. Men vad ska man sæga då?

Vi var ju hembjudna på middag hos Jan och hans fru igår. Trodde att det skulle bli pinsamt, obekvæmt eller en sån dær pinsamt tystnad, haha. Men det var faktiskt jættemysigt! Vi bestællde pizza, typ kebab, vezuvio och hawaii, haha. Och han hade værldens søtaste hund (nej, det var faktiskt inte "værldens søtaste hund", det ær bara något man sæger. Jag menar, Chicko kickar hans ass lætt! Men hunden var jættesæt i alla fall, hehe (a)) som vi alla bråkade om nær han inte såg, haha. Han hjælpte æven till att bestælla Marias biljett och allt. Han ær verkligen jættesnæll!

Det kænns verkligen jættesorgligt att alla ska åka hem nu. Precis nær jag børjade trivas och tyckte att det var jættemysigt. Jag och Frida var ju till och med nere vid hamnen i Søndags, hur mysigt som helst. Och vi såg till och med en sæl! Som inte var fången!! Haha.

Ska førsøka skriva ut mina biljetter från mailen nu, såg næmligen att de hade en skrivare. Hoppas att jag kan och får det. Hm, finns ingen hær att be om lov (just nu) så jag testar, haha.

Undrar førresten hur det går med praktik nær jag kommer hem? Åsa och Helen pratade ju om att vi skulle gøra færdigt vår praktik hemma. Men ofta!? Det tar ju typ en vecka att bara komma in i boendet? Men visst, då kanske man har en liten chans att få sommarjobb.

Men vi hørs, ska se om jag skriver ikvæll om hur det gick. :)

Hoppas att ni har det bra!

Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0