UTMANING

1. Vad stör du dig mest på när du besöker en blogg för första gången?


STANDARD/TRÅKIGA DESIGNER
Designen är ju första intrycket av bloggen, och jag går tyvärr efter designen väldigt mycket. Om det är en standarddesign, eller bara en väldigt ful design, så brukar jag knappt läsa en mening i bloggen ens. Jag vet att man inte ska dömma bloggen efter utseendet, men det blir så. Om någon satsar på sin blogg så har de oftast en personlig design. Standarddesigner är oftast väldigt tråkiga som bara handlar om ingenting.


MUSIKSPELARE
Ja, ni behöver inte påminna mig om att jag själv hade musik på bloggen för inte så länge sen (i julas typ), ber verkligen om ursäkt men förstod inte hur irriterande det var då ;) Ibland så lyssnar man ju redan på musik själv, men oftast vill man läsa bloggarna i lugn och ro. Men ibland så kan man ju inte ens hitta vilken sida som spelaren är på, vilket kan vara väldigt irriterande. Och tänk bara när man sitter vid datan mitt i natten och klickar upp en blogg och så börjar det spelas musik på högsta volymen. Först blir man ju skrämd till döds, plus att man väcker hela sin familj. Nej ush!

KATASTROFAL PLACERING AV REKLAM
Många som inte riktigt förstått dig på kodandet i kodmallen, slänger in annonser huller om buller i olika storlekar, blinkningar osv utan att veta vart i bloggen dom hamnar. Det gör mig galen! Skall man ha reklam skall det vara ordning och reda bland annonserna.

MENINGSLÖSA INLÄGG
Varför måste alla skriva så värdelösa inlägg? Typ "Hej, jag hinner inte skiva nu, hej då". Vad är poängen med det!? Eller "Jag har så tråkigt nu, hej då" och "Jag har inget att skriva om men jag skriver ändå". Vem vill läsa det!? Folk vill ju läsa om saker, intressanta, roliga eller vad som helst, men bara någonting! Om man inte har något att skriva om så är det bara att låta bli att skriva!?


 

2.Vad tycker du är bra och avgörande för att du ska komma tillbaka till en blogg?


PERSONLIG TOUCH
Det ska vara en personlig blogg som inte känns som vilken som helst. Ett personligt sätt att skriva fångar mig ganska snabbt. Men ska ha ett snyggt upplägg och helst få stavfel, orkar inte läsa annars.

YTLIGHETER BLANDAT MED VIKTIGA ÄMNEN
Jag tycker om att läsa om kläder, smink, hår, tips osv men jag vill ändå att en blogg skall innehålla något annat. Kanske några stora disskutionsämnen, lite humor och lite tankar från vardagen. Jag följer ingen blogg som bara handlar om mode, det orkar jag inte med, det är bara roligt att läsa om lite då och då. Det jag läser mest är dock humorbloggar! :)

TANKE & JOBB BAKOM INLÄGGET
Jag vill att man skall känna att det liggen en tanke och en del jobb bakom inlägget och att det inte uppdateras för uppdaterandets skull (typ det jag skrev om meningslösa inlägg). Genomtänkta bilder, ramar, bildtexter osv är höjer bloggen stort!

BILDER
Som jag sade nyss är det kul med genomtänkta bilder och sådant. Det är givetsvis inget måste att ha bilder, men då måste bloggen vara intressantare i texten. Bilder gör det ofta lättare och roligare att läsa bloggen :)

Utmanar alla som vill! Skriv gärna om ni gör utmaningen :)


Söta ord ♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0