IRRITERANDE MATTEDAG

Hade matte idag. Nytt kapitel, så det är lite främmande. Iaf så satt jag och försökte tänka ut vad x/3 var i ett diagram, eller vad det heter. Iaf så såg lärarkandidaten min funderande blick och kom och frågade om jag behövde hjälp. Lika bra att passa på tänkte jag, och frågade honom. Och så började han försöka få mig att lista ut vad x skulle vara. Jag vet ju inte, pucko!? Och han förklarade värsta svårt, och jag sa om och om igen att jag inte visste. Till slut så gissade jag på 1. Jag minns inte vad han svarade, men han fortsatte och föklara och frågade mig vad x var. JAG VET JU INTE!?!? Så kom min lärare också, och så skulle han förklara på tavlan i en timme. Och han kunde ju inte heller bara säga vad ett var, utan var tvugna att försöka få mig att lista ut det. 1 gissade jag igen, fast jag antog att det var fel eftersom lärarkanditaten hade ignonerat det. Så var det 1!?! Och min lärare typ dumförklarade mig och sade att det här ska man kunna i 9:an. Jag kunde ju det!? Jag svarade 1 för en timme sen!? Jag bad ju inte ens om hjälp!? Hade jag fått chansen att tänka själv en stund så skulle jag ju klarat det själv! Ni hjälpte ju inte med eran dåliga förklaring i en timme, dumförklaring och döva lärarkandidater!?

Och så hade jag betygsnack med läraren. Jag var ganska säker på att jag skulle ligga på VG, för jag har typ fått VG+ på alla proven. Förutom på senaste då jag gjorde fel på kvadreringsregeln eller vad den hette, och fick bara G, några få poäng ifrån VG. Och så sade läraren att jag låg på G, för att jag hade misslyckats på senaste, några få tal!? Jag har ju fått VG+ på allt annat!? Nej, fy fan!

Och tydligen så kan man inte få MVG i boken vi har nu. Nej, om man vill ha MVG så måste man ha naturarnas mattebok. Som att omvårdnad är sämre på matte!? Varför har vi en annan bok!? Jag vet att folk tror att omvårdnadseleverna är dumma (vilket vi för övrigt inte är!!), men att vi tom ska få en annan mattebok som vi inte ens kan få MVG i!? Nej, det låter ju sjukt. Plus att läraren inte ens hade informerat oss om detta!? Och de i de andra mattegrupperna kan ju få MVG i samma bok!!

Plus att läraren inte kan sluta tjata om Alla hjärtans dag-kortet han fick av mig och tre andra när vi hade Alla hjärtans dag-tema i skolan. Han läste typ upp kortet för klassen och ger oss slängpussar och använder kortet som bokmärke. Ge dig!

Jag tycker faktiskt väldigt mycket om vår lärare, han förklarar jättebra och är rolig, men idag blev det bara för mycket!


Söta ord ♥
Postat av: SARAH

svar: okej, hur lång är du då, jag är också ganska lång?:)

2009-02-25 @ 22:53:52
URL: http://sarahdem.blogg.se/
Postat av: SARAH

svar: jag är 173, men jag tycker det är snyggt att vara lång:)

2009-02-25 @ 23:16:11
URL: http://sarahdem.blogg.se/
Postat av: SARAH

svar: Men så ska du inte tänka om dig själv, jag är inte heller världens smalaste, men är nöjd som jag är:) Försök vara det du också:) Det beror ju på hur höga klackar du har ju;) Så du har aldrig klackar på dina skor?

Kramar!:)

2009-02-25 @ 23:26:43
URL: http://sarahdem.blogg.se/
Postat av: Johanna

ja lärarkandidater suger!

2009-02-26 @ 13:53:26
Postat av: Leia

Husch.. matte är så svårt!

2009-02-26 @ 17:03:49
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: S A O S . B L O G G . S E

svar Tack så mycket! (^^,)

jo exploreranvändare har haft problem att få in rätt font på min blogg... antar att du har explorer som webläsare? Men det ska hursomhelst vara åtgärdat!

2009-02-26 @ 18:04:01
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: JnLmodels

Låter jobbigt... men tänk ändå på att nationella proevn brukar avgöra stor del av betyget. Lägg krutet på det istället! :D

2009-02-26 @ 18:04:57
URL: http://jnlmodels.blogg.se/
Postat av: SARAH

svar: haha okej:)

2009-02-26 @ 18:26:29
URL: http://sarahdem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0