MEDLODIFESTIVALEN

Igår var det ju första delfinalen i Melodifestivalen. Var hos Ulla med Elin och Johanna <3 Första gången man var ute i Rasbo då, haha ;)

Först så spelade vi lite Buzz. Och tro det eller ej, men jag vann!! :D:D Första gången! Och det är ju så ovanligt eftersom Ulla är expert och kan alla frågorna utantill, haha. Och nu körde vi utan 7-sekundersregeln! :D Jag vann härskarringen, mohaha, medan Ulla bara vann en liten sketen cykel, haha.

Sen var det ju Melodifestivalen. Jag är väldigt besviken på att det inte var Luuk! Jag trodde att han hade skrivit 5 årskontrakt eller något? Men det är klart, ibland måste man ju byta. Men Petra Mede, skämtar ni!? Var hon den bästa ni kunde hitta!? Jag tror aldrig att jag har skrattat åt ett enda av hennes skämt eller någonting! Och hör ni hur hon pratar!? Så ansträngt och starkt, slappna av kvinna, det är okey att prata normalt ibland!? Och hoppas inte att alla de där klänningarna var specialdesignade eller något, växthuseffekten, hallå!? Verkligen nödvändigt att ha 35 olika ombyten? Men lite roligt var det faktiskt..

Men jag ska sluta klaga på henne nu, nu kan jag säga något om själva låtarna!

Nina Södervist - tick tock : Njaae, hon känns lite väl läskig för min smak. Jag menar, såg ni hennes kläder och hennes ögon!? Men låten var väl, hm, okey. Gillade typ tick-tock-biten, men annars var den väl inget speciellt, haha.

Jonathan Fagerlund - Welcome to my life : Mm, ska jag vara ärlig så minns jag inte den här låten. Var det han som sköng hello, hello, hello? Men jag minns att jag inte gillade den iaf, men det gjorde Elin och Ulla, tror jag.

Shirley Clamp - Med hjärtat fyllt av ljus : Nej, ska hon vara med igen, tänkte jag. Men samtidigt, hon har alltid bra schlagerlåtar. Men vad var det för låt!? Och klänningen!? Jag hatar verkligen långa klänningar med en uppskärning på ena benet, så fult och så tantigt! Jag menar, det där benet är ju inte ens något att vara stolt över! Men ja, låten. Hm, den var bara allmänt tråkig, minns typ inte den heller.

Scotts - Jag tror på oss : Jag följde ju inte Dansbandskampen, så det här var första gången jag såg dem. Men killen sjöng bra, låten minns jag inte så bra. Den var bra, men inte tillräcklig bra. Men lite vickande med fötterna blev det nog. ;)

Emilia Rydberg - You´re my world : Äntligen en bra låt! Min favorit! En skön låt, trallvänlig och gungvänlig, haha. Bra att den gick vidare, annars vet jag inte vad jag skulle göra!?

Alcazar - Stay the night : Ja, en vanlig Alcazarlåt. Men nej, inte min favorit. Tyckte bara att den förtjänade Andra chansen. Jag hatar verkligen när man matchar kläderna sådär! Men mickarna var coola! Det var nog de som gjorde att de gick vidare, haha.

Caroline af Ugglas - Snälla snälla
: Hon sjöng de första tre orden, och alla föll i gapskratt. Men efter ett tag fastnade jag dock för den! Ville att den och Emilia skulle gå vidare. Hon är ju skön! Elin satt och bad 'Snälla snälla snälla låt den inte gå vidare', medan jag satt och bad 'Snälla snälla snälla gå vidare!' Den gick ju till Andra chansen iaf. :)

Marie Serneholt - Disconnect me : Nej, jag gillar inte henne! Tack och lov att hon inte gick vidare. Hon känns så falsk, blondinbella-falsk. Men jag gillade hennes hårfärg! Inte bimboblondt eller bimboblond-försöka-vara-smart-brunt, utan vuxet-mörklblondt! Klänningen var söt. Men låten, njaaee..

Det var min lilla utvärdering det. Emilia gick vidare och af Ugglas till Andra chansen, så jag är nöjd! ;)

Vad tyckte ni om bidragen?


Söta ord ♥
Postat av: Linnea Malivéz

Vad tycker du om Håkan Hellström? :)



Kram

/LM

2009-02-08 @ 14:14:01
URL: http://twistandshine.blogg.se/
Postat av: ämma

kollade aldrig på melodifestivalen igår, blev film istället..hmm..



har en frågestund i bloggen också förresten :)

2009-02-08 @ 14:46:18
URL: http://emmasfoto.blogg.se/
Postat av: Elin

tycker inte att petra va så dålig :) såklart är luuk mkt bättre. men hon var helt okej.

2009-02-08 @ 16:56:41
URL: http://ellan91.blogg.se/
Postat av: Anonym

nja start fältet var vell si så där men det var rätt låtar som gick vidare.

2009-02-08 @ 18:46:09
Postat av: LINA

känns som jag e den enda som INTE tittade på melodifestivalen

2009-02-08 @ 19:30:35
URL: http://missinna.devote.se
Postat av: ämma

hehe film o film, det blev en massa supernatural avsnitt. Den serien har man fastnat i

2009-02-09 @ 08:09:49
URL: http://emmasfoto.blogg.se/
Postat av: Moonzanna

Hej !

Sveriges största armbandsshop Bracy.se erbjuder dig att inleda ett samarbete genom din blogg. Är du intresserad?

Maila mig isåfall på [email protected] så skickar jag dig mer info.



Ha en underbar dag !!



/ Sanna

2009-02-09 @ 14:59:00
URL: http://moonzanna.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Alcazar va bäst :)

2009-02-17 @ 21:45:56
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0