JAG ÄLSKAR MITT JOBB!

Jag har ett så slappt och skönt jobb! Ska jag berätta lite om vad jag gör om dagarna?

09.00  Kommer till jobbet, ofta lite tidigare. Sitter och snackar med min arbetskamrat.
09.30  Den första vårdtagaren kommer och får lite gröt. Sitter och pratar lite.
10.00  Vanligtvis kommer det två till vårdtagare runt den här tiden.
10.15  Nu blir det kaffe (saft för mig, haha), bulle och kaka. Sitter och pratar.
10.45  Går ut i solen, sitter och solar lite. Dricker saft, läser tidningen och löser korsord.
13.30  Nu äter vi lunch, behöver inte ens hjälpa till och laga den, heh.. (a)
14.00  Efterrätt, oftast glass med tex jordgubbar. Man blir väldigt bortskämd här, hehe.
14.20  Vårdtagarna går hem, man diskar och städar lite lätt.
14.30  Sitter och väntar på att klockan ska bli tre så att man får åka hem.

Jag får praktiskt taget betalt för att vara social och sola hela dagarna. Gött, säger jag ;)

Söta ord ♥
Postat av: mikaela

ge mig ditt arbete ;D jag är superbra på att prata ihjäl tid

2009-06-23 @ 21:22:31
URL: http://gwendolenthegood.blogspot.com/
Postat av: Anonym

tycker det låtter som ett super jobb!

2009-06-24 @ 20:23:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0