LA VOIX

Ja, jag kan ju inte låta bli att skriva ett inlägg om Melodifestivalen.



Men vad tyckte ni om vinnaren då? Ja, det var ju minst sagt oväntat..

Jag var helt säker på att EMD skulle vinna, fanns ingen som helst tvekan. Men sen när jag hörde alla bidragen blev jag väldigt tveksam, alla var ju faktiskt väldigt bra. Men vem ville jag skulle vinna? Ärligt talat så hade jag själv ingen aning. Skulle bli nöjd oavsett vem som vann! Förutom Agnes då, den enda jag inte tyckte om, haha. Och jag blev så glad när jag såg att det stod mellan La voix och Snälla snälla!

Och när Malena vann så var det ju oväntat, men ändå bra. Inte som vanligt, att folket röstar på den kändaste eller som de tror har störst chans i ESC. Det känns väligt bra att ha något ovanligt som står ut, men vinner gör vi nog knappast. Jag tror inte att vi skulle vinna ESC oavsett vem som vann, alla hade lika liten chans. Men det är bara att hålla tummarna ändå, vem vet :)

Tror ni att hon har någon chans i Eurovision Song Contest?

Söta ord ♥
Postat av: Ulla

Oväntat?? Hon var ju favorittippad tlsm med Ugglan

2009-03-14 @ 23:31:28
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: mitsukai

Tror sverige kan komma långt med den vinnande låten faktiskt. Om man ser på finalhistorian så är det ju alltid låtar som står ut på något sätt som vinner. Och det gör ju den här operalåten =)

Innan har ju sverige nästan bara skickat sånger som låter likadant, samma discobeat, kul med förändring.



O jag e så jävla glad att ugglemoran inte gick vidare, sverige hade fått skämmas O.O

2009-03-14 @ 23:39:50
URL: http://mitsukai.blogg.se/
Postat av: Johanna

jag tror att det kommer att gå bra för henne, hon är ju lite känd i världen också på grund av att hon är en operasångare så att jag håller tummarna:D

Men ja blev chokad trode inte att hon skulle vinna.

2009-03-15 @ 16:55:26
Postat av: sannaklara

Helt ärligt tror jag att hon har en chans i ESC, de andra länderna har väl bevisat några gånger att de tycker att lite annorlunda låtar borde vinna! :p

2009-03-18 @ 11:49:06
URL: http://sannaklara.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0