KOM INTE OCH SÄG ATT JAG INTE FÖRSÖKTE!

Har haft sådan otur idag, och klockan är knappt 9 ens. Skulle ta 20:an till bussen idag, men den kom två minuter för tidigt, så jag såg den åka förbi mig när jag var 20 meter bort. Då tänkte jag att jag går ner och tar 12:an då, som också går ända till skolan, men den åker när jag när jag är 30 meter bort från den hållplatsen. Jaha, så då tänkte jag ta 5:an och försöka hinna ikapp någon av dem bussarna på stan. När jag är på stationen ser jag att 20:an kommer om tre minuter, yes tänkte jag. Står där och väntar, men efter några minuter så försvinner den från tavlan, så den verkar redan har åkt. "Tur" som jag hade så kommer 12:an då, som jag missade förut. Hoppar på den och möter Sabina där. "Visst går den här till min skola?" frågar jag. Men tror ni inte att jag hoppade på fel 12:a, den som går åt motsatt håll. Så jag hoppade av på nästa station för att gå och ta 115. Vad tror ni inte att jag ser på andra sidan korsningen då? Jo, där åker 115 precis. Då gick jag och tankade min mobil och tänkte ringa Leyla och fråga varifrån 12:an gick och ifall jag skulle hinna komma i tid då. Men tror ni inte att min mobil dör då!? Så då ger jag upp och åker hem. Vi hade ju ändå bara en timmes lektion idag, så det var nog inte världens undergång. Någon högre makt ville visst inte att jag skulle till skolan idag, men kom inte och säg att jag inte försökte!


Söta ord ♥
Postat av: Michelle

låter som något som kunde hända mig! haha stackare!

2009-09-17 @ 10:29:02
Postat av: Pania

Linköpingsbo?

12an har fått mig att missa mycket dom senaste månaderna. Det roliga är att det står 3 olika tider, en tid när man söker på hemsidan, en när man kollar i tidtabellen och en på busshållplatsen, men bussen kommer inte någon utav tiderna :P

2009-09-19 @ 19:39:06
URL: http://paniat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0