AU PAIR I USA

Har ju alltid sagt att jag ska flytta till London, men nu börjar jag tveka. Stoffe tipsade mig om STS, och nu överväger att åka till USA och jobba som au pair. Verkar jättebra och billigt. Får bara se om jag vågar åka helt ensam till USA liksom. Och det där jäkla stora havet imellan..

Det kostar bara runt 5000 kronor, och detta ingår då:
  • Flygresa tur och retur
  • Förberedelsekurs i New York
  • Fri sjuk- och olycksfallsförsäkring
  • Veckoersättning ($195:75)
  • Mat och eget rum hos familjen
  • $500 i studiebidrag
  • 2 veckors betald semester
  • Lagligt au pair visum
  • En extra månad att resa runt i USA
  • Egen kontaktperson
  • Förberedelsematerial
  • Personlig intervju- och informationsmöte
Fatta, ingen hyra att betala, ingen mat att köpa, bara ta hand om några barn och leva det amerikanska livet. Och sedan en hel månad att resa runt i USA. Så awesome!

Det enda problemet är att man måste ha körkort, så nu får jag väl ta mig i kragen och fixa det. Intensivkurs i julklapp kanske? :P

Söta ord ♥
Postat av: Michelle

Tess, hur kan man välja USA framför London, jag skulel själv vilja resa till london och tror själv att det skulle vara en otrolig upplevelse, har bara hört positivt om UK inget positivt om USA fast USA har jag endast sett personen som varit med i dokumenterärer om hur dom tvingades gå med familjen till kyrkan och bli behandlade på sjukligt sätt.



Jag skulle ALDRIG välja USA framför London!

så försök hitta ett liknande erbjudande till London innan du bestämmer dig ;)

2010-12-01 @ 23:35:27
URL: http://michellewessen.wordpress.com
Postat av: Maria

Hanna Lundgren är i USA och jobbar som Au pair, som sagt hon lever livet. Låter jävligt nice!



Gört!

2010-12-02 @ 12:07:34
URL: http://mariahermansson.wordpress.com/
Postat av: r'

Jag har alltid velat jobba som au pair, kan tänka mig att det är väldigt kul och en upplevelse :)

2010-12-10 @ 21:00:10
URL: http://inteduintejag.beldo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0