SMUTSIG MACBOOK

Som ni kanske vet köpte jag en vit macbook nyligen. Nu hade den blivit lite smutsig, så jag tänkte bara putsa den lite. Men det gick inte bort?? Visade sig att det hade blivit repor och fingeravtryck! Hur tusan gick det till tänkte jag, då den bara har stått still på mitt nattursbord hela tiden.

Googlade lite och då stod det att olika kroppsoljor och liknande kunde lämna fingeravtryck. Så nu är jag sur. Googlade även hur man skulle kunna få bort det, och det stod att man kunde använda något som hette Mr Clean Magic Eraser, något slags suddgummi eller mycket fin slipmaskin. Aldrig hört talas om, finns det i Sverige? Och vågar man "slipa" sin macbook själv??

http://www.jamesmaurer.com/images/cleaning-sponge.jpg

Vart kan man köpa den?
Någon av er som har något annat tips?

Söta ord ♥
Postat av: Madeleine

Bensin funkar mot fettfläckar, vet dock inte om det fungerar på datorn xD

2010-11-19 @ 08:18:42
URL: http://principessan.se
Postat av: Alva

Min blev också smutsig/repig ganska fort.. Utsidan har jag aldrig fått ren men jag brukar stänga av datorn och ta lite (lite!!) tvål på papper och gnugga på insidan och sen tar jag papper om är lite fuktigt och gnuggar på samma ställen, som typ på tangenterna. Det brukar försvinna det mesta då...



Men det där "suddigummet" verkar ju lite intressant. Vart hittade du det? =)

2010-11-19 @ 22:12:34
URL: http://alvaasp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0